Skitdag! (bokstavligt talat)

October 29, 2014 in Brazil ⋅ ⛅ 25 °C

Jag vaknade tidigt imorse av att Mats sa att han hade ont i magen.. Han kunde inte äta någon frukost, och han kräktes flera gånger. Killarna på hostlet gick och högg ner en kokosnöt i trädgården och gav honom kokosvatten, de sa att det var bra när man är dålig i magen. Vi skulle ta båten kl 9 men vi ställde in oss på att få stanna på hostlet då Mats hade så ont. Men kokosvattnet hjälpte lite och det värsta i magen gick över. Så vi gick ner till hamnen för att hinna med båten. Vi har sen åkt buss, taxi o båt igen, för att komma hit till Morro de Sao Paulo. Det är så hemskt att resa när man är dålig i magen! Men som tur va klarade sig han bra. Och nu mår han bra.

På tal om dålig mage har jag vart dålig 4-5 gånger hittills. Trots att vi drack dukural innan och trots att vi äter sånna här tabletter med bra bakterier som ska hjälpa magen! Hoppas det bara är såhär i början innan magen vant sig! Mats har klarat sig fram tills nu som tur är.

Väl på hostlet kände vi direkt att vi inte trivdes, det kändes ofrächt o innestängt, kuddarna luktade mögel och det va sånt himla oväsen utanför. Vi gick och kollade runt och hittade ett rum direkt på stranden med havsutsikt, hängmatta o garderober för 20(!)kr mer, så vi flyttade direkt! Vi förlorade 600kr för de nätter vi redan bokat på det andra hostlet, väldigt otur, men det var alldeles för äckligt för att kunna bo där.

Vi tänkte stanna här minst en vecka så vi kan koncentrera oss på att plugga. Sen är planen att åka till Buenos Aires!
    Hoppas ni har det bra därhemma! Kramar Christine