Plugg igen

November 13, 2014 in Argentina ⋅ ☀️ 20 °C

Hej:)

Vi har inte hunnit se så mycket av Buenos Aires än. Sedan vi kom hit har vi pluggat hela dagarna. Det är väldigt trevliga folk i vår lägenhet, är så härligt att träffa lite européer som man kan prata med:) Imorn eller på lördag ska vi försöka se stan lite mer.

Den här Belman som Mats nämnde om tidigare. Det är en amerikansk tjej som bor på en vind i vår lägenhet. Hon har inte sagt ett ord till någon under de månader som hon bott här. (Den här lägenheten är mest för 'long let', de som bor här kom i somras) Ett par gånger har hon sprungit förbi mig o Mats när vi suttit och pluggat här i vardagsrummet. Först ser det ut som att hon står och tittar ett tag bakom sin dörr, sen springer hon med stormsteg förbi, tittar åt ett annat håll och fort ut genom ytterdörren. Vi har aldrig sett något liknande någon av oss och tycker det är lite spännande och samtidigt lite ledsamt. Man undrar vad som kan ha hänt när man är så folkskygg. Och varför hon har rest hit när hon inte vill prata med någon? Vad hon gör hela dagarna och kvällarna ensam på sitt rum?
    Lite dramatik i ett för tillfället väldigt tråkigt pluggliv:)
    /Christine