• Day 56

Bussresa mellan Argentina och Chile

December 2, 2014 in Chile ⋅ ☀️ 26 °C

I tisdags lämnade vi Argentina och tog bussen till Santiago, Chile. Vi gillade verkligen Argentina och skulle gärna åka hit igen. Framförallt för dess fantastiska naturs skull.
    Bussresan tog knappt sju timmar och gick rakt genom Anderna. Det har varit lite av ett overload av vackra vyer och landskap de senaste dagarna. Vi satt längst fram på övervåningen på bussen och hade den bästa utsikten. Gränsen mellan Argentina och Chile ligger verkligen högst upp i bergskedjan. Efter immigrationskontrollen som tog ca en timme så gick det därför mestadels nedför, bl.a längs den serpentinvägen utan räcke på en av bilderna som Christine inte var överförtjust i.
    Även Chile bjöd på vackra vyer och massor av vingårdar men ett lite mer ökenlandskap. I Santiago bodde vi endast en natt och hann egentligen inte se något förutom en restauranggata som var väldigt trevlig. Hade gärna sett mer av Chile men vi hinner inte med allt och måste tyvärr prioritera bort vissa delar.