Från ett paradis till ett annat

January 24, 2015 in Mexico ⋅ 🌙 15 °C

I förrgår lämnade vi Mahahual och tog bussen till Tulum. Christine har velat åka hit väldigt länge, framförallt för att de har en av världens högst rankade stränder. Själva staden Tulum ligger ca 6km från stranden så vi tänkte först att vi skulle försöka hitta något ställe där, men vi hörde att det var lite dött på stranden på kvällarna samt förstås betydligt dyrare så nu bor vi på hostel i stan ist. Stan är inte så värst fin men ändå ganska mysig. Större en Mahahual men betydligt lugnare och skönare än Playa del Carmen. Försäljare och inkastare är inte alls särskilt påstridiga. Bra restauranger. Christines kompis Carro som vi hängde med i Buenos Aires är också här efter att ha haft en liten annan rutt än vi de senaste månaderna. Kul att träffa henne igen och höra hur hon har haft det. Igår hyrde vi cyklar och cyklade till stranden. Stranden är väldigt fin men det var ganska blåsigt och det verkar som att det är en period med mycket tång just nu, för även här var stranden full med tång. Vi passade också på att besöka mayaruinerna som ligger på den norra delen av stranden. Otroligt fint!
    Idag är det lite sämre väder så vi passar på att plugga lite. Sen är tanken att vi ska åka på lite utflykter häromkring. På onsdag flyger vi till Kuba som blir vårt sista resmål innan vi åker hem.
    /Mats