• Day 7

Playa Giron

March 9, 2018 in Cuba ⋅ ⛅ 21 °C

Nooit is ons zo vaak gevraagd of we een taxi wilden. We hadden zelfs een standaard reactie bedacht, namelijk: 'Tenemos el coche de las piernas!' Dit betekent: 'We nemen de benenwagen'.

Helaas is Playa Larga geen busstop voor viazul en weigeren Floor en ik 6 cuc pp neer te tellen voor dat extra kleine stuk naar Playa Larga vanaf Playa Giron. Één taxichauffeur heeft geen licensie om toeristen mee te nemen en de andere vraagt er 25 cuc voor. Het is 13:15 en de hop-on-hop-off-bus (3 cuc) vertrekt 14:45. We besluiten dat laatste te doen. Aangezien we voor anderhalf uur 'gestrand' zijn op Playa Giron, besluiten we er het beste van te maken.

Na een lekker drankje en een broodje hebben wij een lekkere duik in het water genomen en zijn we kort met een groepje gaan volleyballen. Toen bleek dat er zee-egels in het water lagen. Dus zijn we - ook omdat het tijd was om de bus te pakken - meteen het strand opgegaan om onze droge kleren weer aan te doen.

Geen slechte plek om anderhalf uur te besteden;)