Las ultimas horas en Santiago

January 20, 2020 in Chile ⋅ ☀️ 30 °C

De laatste dagen hier in Chili zijn, zoals eerder gezegd, redelijk tranquilo en gaan vooralsnog vrij snel voorbij.

Zondag hebben Peter en ik een chilldag gehad in ons laatste (andere) airbnb appartement in de wijk Las Condes. We hebben alleen maar Vis-a-vis gekeken op een groot scherm, Ligretto gespeeld en Uber eats uitgespeeld (in 3 bestellingen sushi, pizza en bier/wijn/nachos besteld).

De nacht was erg warm, dus niet echt goed geslapen.. Maar gelukkig was de dag erna, onze laatste echte dag, ook redelijk tranquilo. Het bestond uit rustig opstaan, nog wat Vis-a-vis kijken, sushi-ontbijt en nog wat slechte churro's eten (2x hier churros gegeten en twee keer waren ze niet te eten hier...:-(). Vervolgens zijn we met de metro, die hier redelijk goed werkt, naar Patio Bellavista gegaan voor o.a. een drankje en hapje.

In de avond zijn we gaan eten bij de Ierse pub Flannery's met Camilo, een Chileense jongen die ik 4,5 jaar geleden in Peru heb ontmoet. Het was een gezellige ontmoeting en we hebben wat kunnen bijpraten over de situatie in Chili en kort over de afgelopen jaren uit onze levens.

Rond 22u was het alweer tijd om richting ons airbnb appartement te gaan voor de nachtrust. Stipt om 8.30 's ochtends stond Milthon, onze vaste taxichauffeur in Santiago, alweer op de stoep. Toen we op het vliegveld aankwamen, zei hij nog in het Spaans dat we hem maar weer moesten bellen/whatsappen als we ooit terug komen in Santiago/Chili. Een natuurlijk talent voor klantenbinding heeft die man;-).

Inmiddels zijn we voorbij de douane aan de koffie + muffige donuts van Dunkin' Donuts en mentaal afscheid aan het nemen van Chili. Het voelt dubbel. Als je langere tijd doorbrengt op een plek, dan wen je er ook aan. Aan de andere kant is het ook wel weer fijn om naar huis te gaan. Het was een mooie, avontuurlijke, veelzijdige en uitdagende reis.

Een laatste review van Peter vanuit Chili over de donuts: "Ik geef deze donuts één ster... van de vijf."