Last days

August 29, 2016 in the Netherlands ⋅ ☀️ 19 °C

Vrijdag was het tijd om weer terug te gaan naar Rio aangezien onze vlucht een dag later vertrok. De boottocht en de rit met de bus gingen gelukkig snel. We hadden gehoord dat de dag ervoor busjes zijn aangehouden voor een drugscontrole van twee uur. Daar hadden wij gelukkig een keer geen last van!

Eenmaal in Rio gingen we snel door naar een grote shoppingmall want Daan had nog een jurk nodig voor een bruiloft. Helaas geen jurk voor Daan, wel een ring voor mij 🙄.

We moesten haasten want we hadden met Marcus en Will afgesproken om onbeperkt pizza te gaan eten. We hebben echt MEGA veel pizza op. Het leukste van alles was dat ze ook chocolade en aardbei pizza hadden 😋. Tonnetje rond gingen we door naar Lapa voor Sambales. Die konden we niet vinden dus eindigden in een club waar we tot midden in de nacht onze dansmoves hebben geshowd (en een poging tot samba).

Zaterdagochtend hebben we onze spullen gepakt en namen de jongens mee lunchen bij Colombo Bakery voor wat Britse geschiedenis. Daarna moesten we helaas afscheid nemen en gingen we richting het vliegveld voor onze vlucht terug naar Nederland.

We hadden drie vluchten, van Rio naar Madrid, van Madrid naar Kopenhagen en Kopenhagen naar Amsterdam. Niet heel handig, maar scheel veel geld en de reis duurde maar 1 uur langer dan met één overstap (snel verdiend dus!). Op het vliegveld bleek dat we niet konden inchecken voor onze laatste vlucht. Slecht nieuws, want onze overstaptijd was maar 45 minuten! We hebben geprobeerd online in te checken, maar dat lukte niet vanwege de eerste twee vluchten. We hebben gebeld, gemaild en zelfs gefacebooked maar kregen geen reactie. Dus gingen we op de gok! De eerste vlucht ging voorspoedig, heb de film Blind Side gekeken (mooi!) en daarna geslapen. Bij de tweede vlucht mochten we vooraan zitten, klaar voor de sprint naar de checkin balie op het vliegveld van Kopenhagen. We hadden super geluk, want ons vliegtuig kwam een half uur eerder aan dan gepland. We sprintten over het vliegveld en konden nog inchecken jeeee! Vervolgens gingen we door de douane naar de gate, waar bleek dat we vertraging hadden van een uur. Zowaar nog tijd om te shoppen!

Nu zitten we in het vliegtuig op weg naar Nederland. Met een heel dubbel gevoel. Heel fijn om vrienden, familie en m'n hond weer te zien en lekker thuis te zijn. Maar aan de andere kant ook verdrietig dat het avontuur over is. We hebben zoveel bijzondere dingen gedaan zoals Machu Picchu, de zoutvlakten, jeeptour door Jericoacoara, walvissen gespot enzovoorts. Ik ga Daan missen na al die tijd samen optrekken, wat bijzonder goed ging!

We hebben zoveel fijne mensen ontmoet onderweg. Heel bijzonder dat je elkaar in korte tijd zo leert kennen en je avonturen met elkaar deelt. Ik ga het ontzettend missen en ben stiekem alweer aan het nadenken voor een volgende trip...🙃

Voorlopig dus geen blog meer. Vond het super leuk dat jullie zo meeleefden, thanks voor alle leuke berichtjes! Tot snel weer in het eggie 😄😘