Fortaleza

A short but fine adventure by Maaike Read more
  • 0kilometers

Brasil.. Lalalaa

July 30, 2016 in Brazil ⋅ ☁️ 15 °C

Vandaag hebben we er twee dagen reizen opzitten. Na een half uur taxi, 10 uur in de bus, 9 uur in drie vliegtuigen en vijf verschillende vliegvelden zijn we in Brazilie! Woot woot 🎉

Het waren twee pittige dagen. Het begon gisterochtend toen we om 7 uur moesten opstaan na zes uur slaap in een mega koude kamer met alleen een lakentje. Wat waren we blij dat het tijd was om te vertrekken richting betere temperaturen. We vlogen 's ochtends van Salta naar Buenos Aires. Daar aangekomen moesten we met een bus van 1,5 uur naar een ander vliegveld. Deze bus reed dwars door de stad waardoor we gelukkig wel een beeld hebben gekregen. Het doet erg westers aan. Hier komen we zeker terug! Op het andere vliegveld hebben we gegeten. Natuurlijk een Argentijnse steak. Die was lekker! Vervolgens hadden we een vlucht naar Sao Paulo in Brazilië. Daar aangekomen liepen we alvast naar de incheckbalie. We dachten dat we veel te vroeg waren dus namen uitgebreid de tijd om onze nagels weer eens te lakken. Maar na een tijdje kwam er niemand... En bleken we in de verkeerde terminal te zitten. Niemand kon ons vertellen waar terminal 2 was, wat lichte stress opleverde. Gelukkig waren de attente (en heel brede!) politiemannen bereid om ons even te begeleiden. Eind goed al goed want we vonden de incheckbalie (én onze nagels zien er weer tip top uit), dachten we. Maar bij de douane piepte het poortje wanneer Daniella er doorheen liep. De twee bewakingsdames trokken hun handschoenen aan en namen Daan mee naar een ander kamertje voor onderzoek. Gelukkig werd ze weer vrij gelaten en konden we verder met de laatste vlucht, naar Fortaleza (Noord-Brazilië).

Gelukkig heb ik wel twee uur kunnen slapen, want het was alweer de volgende ochtend voor de aankwamen. In Fortaleza moesten we nog vier uur wachten op de bus naar Jericoacoara. Die rit duurt zes uur, met nog uur daarna in een 4x4 bus. Er ligt namelijk geen normale weg. Wat een avontuur weer! Het zijn wel twee lange dagen en we staren een beetje als zombies voor ons uit. Maar.... Google belooft ons veel goeds. Het is nu donker, dus ben benieuwd naar morgen. Onze Zweedse vrienden zitten er ook, dus wordt vast heel gezellig!

Overigens zijn de Brazilianen wel veel toegankelijker en open dan bijvoorbeeld de Peruanen of Bolivianen. Ze lachen en maken graag een praatje. Beetje jammer alleen dat ze geen Spaans maar Portugees spreken. Net nu m'n Spaans weer terug begint te komen... Van Portugees kan ik in ieder geval weinig maken, dus dat wordt overschakelen op gebarentaal. Het landschap is ook totaal anders. Heel groen, veel palmbomen en geen bergen. De huizen zijn klein en kleurrijk. En het belangrijkst.. Het is 30 graden. Geen koude nachten meer voor ons! ☀️