La Paz

A short but fine adventure by Maaike Read more
  • 0kilometers

Soms zit het mee...

July 18, 2016 in Bolivia ⋅ ⛅ 25 °C

... En soms zit het tegen! Vandaag was zo'n dag dat het even flink tegen zat. We vertrokken vanmorgen om 6 uur vanuit Choquito richting La Paz in Bolivia. Bij de grensovergang bleek dat er net voor ons zo'n vijf bussen waren aangekomen waardoor we twee uur in de rij moesten staan voor twee stempels. Hierdoor kwamen we pas rond half 4 aan in La Paz. We dachten slim te zijn en gelijk bustickets te kopen voor de nachtbus voor de dag erna richting Sucre. Maar de dame achter de balie, nauwelijks geinteresseerd, kon alleen maar zeggen 'mañana no bus', en de dag na morgen ook niet. Wanneer wel wist ze ook niet. Wat bleek, vanaf maandag is de weg geblokkeerd en niemand weet hoelang dat gaat duren. De enige optie was dus om dezelfde avond in de nachtbus te springen en nog eens zo'n 14 uur zittend door te brengen. Omdat La Paz ons niet heel relaxd lijkt én we absoluut onze tour in Uyuni niet willen missen, zitten we voor de verandering dus weer in de bus. We baalden behoorlijk, want we hadden juist zin om even helemaal niks te doen. Maar nu we in de bus zitten is het eigenlijk wel prima. We hebben heel luxe stoelen die zo goed als plat kunnen, dus slapen gaat vast wel lukken. Plus, we skippen nu de gevaarlijke plaats La Paz. Morgen gaan we zeker chillen ☺️, dus we blijven lachen (met onze slaaphoofden). Voor iedereen die begint aan een nieuwe werkweek.. Werkse! 😘Read more