Salta

July 2016
A short but fine adventure by Maaike Read more
  • 0kilometers
  • Sun sun sun.. Here we come!

July 27, 2016 in Argentina ⋅ ☁️ 7 °C

Gister hebben Daan en ik gewandeld in het gebied rondom Tupiza. Het is er werkelijkwaar prachtig zoals je ziet op de foto's. Ik had eigenlijk verwacht dit aan te treffen in Salta, Noord-Argentinie. Maar blijkbaar is het zuiden van Bolivia net zo mooi. Echt heel gaaf! We kwamen onderweg weinig mensen tegen, af en toe paardrijders.

Vandaag hebben we een lange reis afgelegd van Tupiza naar Salta. De grens oversteken is wel een dingetje, de rijen zijn lang. Maar, we zijn in Argentinie! Uiteraard niet zonder slag of stoot, want onze bus werd van de weg gehaald voor een controle. Iedereen moest de bus uit en tassen werden doorzocht. Gelukkig vonden ze ons heel aardig en onze tassen niet boeiend. Drie keer knipperen met je ogen en je mag doorlopen (tip!).

Het is hier toch weer anders dan in Bolivia. Geen bolhoedjes meer en de dames dragen strakke rokken. Het landshap is vlakker en groener. De huizen zien er degelijker uit. Veel boerderijen gezien onderweg. Zoals verwacht ook veel koeien. Maar ook lama's. Het ziet er mooi uit. Alleen blijven we niet voor lang. Daan en ik zijn de kou zat en hebben besloten om ons plan om te gooien.. We vliegen morgen naar Fortaleza in Noord-Brazilie! Vanuit daar gaan we door naar Jericoacoara, google maar even hoe mooi het is 😉. Het was niet goedkoop en de reis is lang, maar wat hebben win een zin in zon, strand en de caribische vibe! We hebben Argentinie/Chili tot een volgend doel gebombardeerd. Tot in de caribien! 🏖☀️🍸