Sucre

A short but fine adventure by Maaike Read more
  • 1kilometers
  • Sucre, de witte hoofdstad van Bolivia

July 18, 2016 in Bolivia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen kwamen we na een reis van 14 uur aan bij ons hotel. We konden gelukkig gelijk in onze kamer. Het hotel CasArte is heel mooi en licht, en onze kamer super ruim. We konden eindelijk douchen en hebben uitgebreid de tijd genomen om ons te installeren. Hier vermaken wij ons wel de komende vijf dagen!

We zijn heel even de stad in gegaan om te eten en wat ik tot nu toe heb gezien is dat Sucre een onwijs mooie stad is. Het is de hoofdstad van Bolivia, maar voelt als een groot dorp. Het wordt La Ciudad Blanca genoemd, oftewel de witte stad. Er staan veel koloniale gebouwen, die door rijke zilverbaronnen zijn gebouwd. De stad ligt op slechts 2800 meter hoogte waardoor het klimaat veel zachter is dan in de vorige plaatsen. Heel fijn, want ik kon vandaag voor het eerst in m'n rok met slippers op pad!

Verder hebben we vandaag een tour geboekt. Woensdag gaan we een deel van de incatrail lopen, heb ik super veel zin in en lijkt me heel bijzonder. Grappig is trouwens dat we gegeten hebben in een restaurant waar ze Bossche bollen hebben! Ik heb gezien dat iemand er een bestelde en deze was wel 3x groter dan die van Jan de Groot. Goed voor een avondmaaltijd 😆. We hebben genoten van een mojito, die duurder was dan mijn maaltijd. Die was maar € 2,50, daar kan ik thuis niet voor koken..

We duiken weer eens vroeg ons bed in. Morgen nemen we uitgebreid te tijd om het centrum te verkennen, er is hier veel te zien. Fijne dag! 🙋

Wie was er eerst, de dino of de Inca

July 20, 2016 in Bolivia ⋅ ⛅ 32 °C

Ben ik weer! Twee drukke dagen achter de rug dus mijn blog schoot er even bij in. Lo siento 😉

Gisterochtend hebben we bij het ontbijt kennis gemaakt met Mikael, Kent (Zweden) en Spencer (een canadees). Mikael en Kent waren van plan naar de plek te gaan net buiten Sucre waar voetafdrukken van dinosaurussen te zijn waren. Dat leek ons leuk dus we sprongen met z'n vijven een taxi in. Het museum erbij was net jurassic park en kennelijk werd het pad naar de afdrukken opnieuw geopend omdat het nu leuningen heeft. Jaja, dat is zo bijzonder dat zelfs de nationale televisie aanwezig was om te filmen hoe de lintjes werden doorgeknipt. De voetafdrukken waren wel heel gaaf om te zien. We moesten wel helmen op. Waarom weet ik nog steeds niet.

Daarna gingen we met lokale bus terug. Er ontstond een file dus zijn halverwege uitgestapt om te gaan lopen. We hadden enorme trek en volgens de jongens was de lamaburger een aanrader. Ik vond het gewaagd maar heb het geprobeerd. Het smaakt eigenlijk als een gewone burger. Aan het eind van de middag gingen we met z'n allen naar een viewpoint in stad om de zonsondergang te bekijken vanaf daar. Dat was onwijs mooi en leverde diepe gesprekken op 😆.

Vervolgens was het tijd om te gaan eten en salsa dansen. Dat was echt onwijs leuk! Het werd iets te laat en we hadden iets teveel mojitos op, maar was een super avond.

Vanmorgen stonden we weer vroeg op, enigszins brak, om een stukje van de Inca Trail te lopen. Super gaaf midden in de bergen. Het is eigenlijk een pad dat er al lag voor de Inca's, zij hebben het alleen gemoderniseerd. Daarna zijn we naar Maragua krater gegaan. Deze is waarschijnlijk ontstaan door het inslaan van een meteoriet. Het was echt prachtig. De natuur hier is grandioos!

Nu zijn we terug en vanavond doen we niet meer dan chillen en vroeg slapen. Werkse!

Laatste dag in Sucre

July 21, 2016 in Bolivia ⋅ 🌙 26 °C

Vandaag is alweer onze laatste dag in Sucre, vind ik niet leuk! Het bevalt ons hier zo goed, dat we wel minstens een maand zouden kunnen blijven 😄.

Vandaag hebben we nog genoten van de stad. Hebben rondgewandeld, foto's gemaakt, geshopt en eindelijk echte Boliviaanse chocolaatjes geproefd. Te lekker!

Het meest spannende van vandaag was dat we weer problemen hadden met pinnen. Maar gelukkig lukte het bij pinautomaat nummer vijf wel en zijn we weer in het bezit van Bolivianos.

Morgenochtend vertrekken we richting Uyuni, een rit van zo'n zeven uur. Hopelijk is het landschap weer zo mooi dat de uren voorbij vliegen. Fijne vrijdag! 🙋