Dag 3 Ceasarea/Karmel/Akko

June 5, 2023 in Israel ⋅ 🌙 21 °C

Vandaag dus een reisdag gehad. We zaten om 7 uur aan het ontbijt omdat de bus er om 7.45 uur zou zijn en we dan zouden vertrekken . Maar de buschauffeur stelde ons geduld op de proef en kwam pas om 9.15 uur. De eerste stop was Caesarea. Wat gaaf om daar rond te lopen! Een hele oude stad. Gebouwd door Herodes (de kindermoordenaar)
    Dit was zijn zomerpaleis omdat het in Jeruzalem in de zomer te warm was. Er was een amfitheater en een paardenrenbaan. Ook was er zijn badhuis, zijn badkuip was nog te bekijken.
    We zijn ook bij het aquaduct geweest. Deze liep van de berg Karmel naar Ceasarea.( 16 km) om deze plaats van water te voorzien.
    Daarna gingen we op weg naar de berg Karmel. In onze verbeelding was het een echte berg maar dit is niet zo. Het is een bergrug van 550 meter hoog, met daarop de stad Haifa gebouwd. Daar aangekomen gingen we naar een klooster waarvan men zegt dat Elia zich daar in een grot heeft verscholen voor Koning Achab nadat hij alle priesters van Baal had laten vermoorden. Hierna met de bus naar ons hotel in Akko. We hebben een mooi hotel met balkon . Met de hele groep zijn we naar Akko gegaan. Dit is een oude vestingstad die 4000 jaar oud is. Hier kwamen eeuwen later ook de kruisvaarders aan land. We zijn door een geheime tunnel gelopen van de tempeliers. En hebben een Turks badhuis gezien. Ook hebben we de ridderzalen bezichtigd die later opgegraven zijn. Na een hapje te hebben gegeten gingen we terug naar het hotel. 21000 stappen verder 😅 en met vermoeide voeten zitten we lekker uit te rusten op ons balkon. Morgen wordt weer een mooie dag dan gaan we Nazareth en het meer van Galilea zien. We zijn benieuwd.