Tel Aviv dag 2

June 4, 2023 in Israel ⋅ ☁️ 22 °C

Vandaag hadden we een dag om zelf in te vullen in Tel Aviv. Om 8 uur zaten we aan een lekker ontbijt van het hotel. Daarna zijn we heerlijk een paar uurtjes naar het strand gegaan. De zon was venijnig dat hebben we gemerkt. Zijn nu allebei aardig verkleurd ( lees rood🤭) Het water was best nog koud en er was flink wat wind wat het wel aangenaam ( en verraderlijk) maakte.
    Rond het middaguur zijn we weer terug gegaan naar ons hotel om even lekker het zand af te spoelen en op te frissen. Als tip kregen we van de reisleider om fietsen te huren. Dit vonden we als echte Hollanders een top idee. Dus al fietsend gingen we over de boulevard naar Jaffa. Die naam komt de ouderen vast bekend voor. Deze stond vaak op de sinasappels. Jaffa is een hele oude stad met oude steegjes en trappetjes. En wij kennen hem ook uit de Bijbel als Joppe. Jona vluchte hier vandaan met de boot. Omdat hij niet naar Nineve wilde. En Simon de leerlooier waar Petrus een tijdje logeert (Handelingen) woonde ook in Joppe.
    Na daar wat geluncht te hebben zijn we terug gefietst naar Tel Aviv. Al fietsend kwamen we bij een echte Israëlische markt "De Carmel market". Hier ging onze neus te gast, er werd van alles verkocht. Baklava, verse kruiden en groenten en natuurlijk ook veel zooi om te verkopen aan de toeristen.
    Rond 18 uur hebben we de fietsen weer ingeleverd en hebben we bij een strandtent lekker gegeten met het prachtige uitzicht van de ondergaande zon. Nu er op tijd weer in want morgen gaan we al vroeg verder reizen naar het noorden van Israël.