• Day 2

Cusco day 1

March 4, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 18 °C

היום בבוקר התעוררתי בלימה. הייתה לי טיסה פנימית לקוסקו (שעה ועשרים - בקטנה אחרי החצי יום טיסה מאמסטרדם ללימה אתמול) את הבוקר ניצלתי לבדוק אם אני יכול ללכת את המרחק מההוסטל לשדה תעופה במקום לקחת מונית, אבל בגלל שלא קניתי סים מקומי לא היה לי אח טרנט אז טעיתי בניווט שהיה מבוסס על סיפור דרך.
    שחזרתי להוסטל בחור מקומי נחמד ועם אופי מאוד רגוע ונינוח הסכים לעזור לי ללכת לקנות סים בזמן שנותר לי, דיברנו ספרדית כי הוא לא דובר אנגלית (או עברית). בדרך עברנו בשוק רחוב נחמד ואכלנו אבטיח. מסתבר שהוא עצמו עובד בשדה תעופה במכס, קנינו את הכרטיס שהיה דיי זול 40 שח לחודש עם 7 ג'יגה גלישה. וחזרנו להוסטל, היינו כבר לחוצים בזמן והוא עזר לי להגיע במהרה לשדה תעופה, בחור מאוד נחמד דיברנו על המצב הפוליטי בפרו ואיך זה המהומות התפשטו לאורך המדינה ואיך אח''כ נבלמו דווקא ע"י המעמד העובד ולא רק המשטרה...משם תפסתי את הטיסה לקוסקו העיר בה אשהה שלושה שבועות בגובה 3400 מטר. כבר שיצאתי מהשדה תעופה והלכתי מהר הרגשתי טיפה עייף ולכן בהמשך אותו יום הלכתי לאט יותר. תפסתי מונית עם פרואני שקוראים לו ליאור שמסיע הרבה ישראלים בחור נחמד וגם עשה לי מחיר נמוך (15שח). הגעתי להוסטל שהיה כמעט ריק 5 אנשים מתוך 30-40 במקס. בהתחלה זה ביאס אותי כי רציתי להכיר אנשים אבל אחרי שעה הגיעה מישהי אוסטרית בת 24 (כריסטינה) להוסטל מאוד נחמדה עם המון אנרגיות חיוביות, שאלה אותי מלא שאלות,דיברנו הרבה יותר לנו להכיר. הבחור שקיבל את פניי היה בעל ההוסטל שמנוהל על ידו ועל ידי אשתו ובתו שלומדת אחיות. בחור נחמד שמדבר לאט. כנראה בגלל הגובה. שתיתי כמה כוסות תה,התקלחתי והלכתי לעשות סיבוב במרכז העיר ולקנות אוכל בסופרמרקט. כמובן הלכתי לאט כדי להסתגל לגובה. עיר מאוד יפה נקייה והרבה יותר מזמינה מלימה. חזרתי בישלתי חביתה וישבתי לאכול ערב עם כריסטינה ,שבמקרה פגשתי בדרך חזור מהסופרמרק, ועם עוד תיירת מדרום קוריאה, הכנתי חביתה עם שום והלכתי לישון.