• Day 3

Cusco day 2

March 5, 2023 in Peru ⋅ ☁️ 9 °C

היום בבוקר הלכתי לסיור מודרך חינמי במרכז ההיסטורי של קוסקו. היינו שלושה אנשים סה"כ על מדריך אחד, בדר"כ כלל יוצאים כל יום 6 קבוצות של 20 אנשים, היום היינו שתי קבוצות קטנות. נחמד למדי, למדריך הייתה אנגלית מעולה, אינקה פירושו מלך וזו ציביליזציה שהשתרעה מקולומביה ועד צ'ילה. היה מעניין לראות מהנים עתיקים של האינקה שהיו בנויים מאבני ענק ללא רווח ביניהם ברמה שבה נראה מודרני, לידם אפשר למצוא אבנים שפשוט הונחו אחת על השנייה בצורה חובבנית מסתבר שזה מעשה ידם של הספרדים אחרי שכבשו. מסתבר שהאינקה הייתה תרבות בלי מערכת כתיבה, בלי הגלגל ואילו הוכרו להם עי הכיבוש הספרדי. אינקה פירושו מלך (אנלוג של פרעה , התייחסו אליו כאל) וסהכ היו להם 16.
    עברנו גם בשוק סן פדרו שתוכנן עי אייפל (הצרפתי..), אפשר לקנות ארוחת צהריים עם שתייה בשבע שקל ושייק פירות טרי בחמש שקל. משם קפצתי לאכול צהריים במסעדה שהמדריך המליץ.
    אח''כ המשכתי לסיור מודרך באתרי הארכיאולוגיה של האינקה סובבי העיר. יצא לי להכיר אח ואחות מלימה שלומדים באוניברסיטה וברו לבקר בקוסקו. גם יצא לי להכיר פרואני מכפר סמוך לקוסקו שעובד בתור מקטלג בארכיון של משרד עורכי דין, בחור נחמד מסתבר שהוא קוצקי ובסוף הסיור הוא נתן לי במתנה בקבוק יין מתאנים, זה היה באמת רגע יפה, שהבנתי שההתעניינות שלי בחייו מאוד ריגשה אותו, הוא אמר לי בספרדית אני רוצה לעשות לך מחווה ואז נתן לי את היין. מרגש.
    מחכה כבר לטרק הראשון ,עוד יומיים, טרק הסלקטנאי של חמישה ימים שמסתיים במאצ'ו פיצ'ו. בערב הגיע להוסטל בחור בריטי מבוגר בן חמישים בערך. מסתבר שהוא צלם וניסע כבר כעשרים שנה ברחבי העולם לצלם.