• Day 4

First day in Dunedin

May 3, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 12 °C

Today was our first day in Dunedin, at the home of Aaron's parents who gave us such a warm welcome! Michelle made us amazing pancakes and we opened a very nice bottle of champagne we brought from London (a present from Robin) which we had saved for a special occasion. We took Aaron's other Subaru (this one is white and doesn't have a massive spoiler haha) and headed off past student town where Aaron lived 7 years ago to Baldwin street, which is the steepest street in the world with a slope of up to 35%. Then we took the beautiful hilly and windy roads of Dunedin for a view over the city toward the Organ Pipes, a very interesting basalt stone formation in strange pentagonal and hexagonal formations. It was a nice steep hike to the top in a beautiful tropical forest with interesting paper bark trees. We went back to the centre and had some (amazing and cheap) sushi to then make it back to the place of Aaron's parents on Ipswich Street. We had dinner and then we spent the evening outside on the deck next to the fire pit Brad (Aaron's dad) made. There are so many stars to see here and you can even see a bit of the milky way. I'm so looking forward to going to the dark sky zone where we'll see so much more. I think our jetlag finally hit us because we both passed out on the sofa at about 9pm, until there was an ambulance show playing on tv, which woke Aaron up to yell at the tv about everything the paramedics were doing wrong, haha!

Vandaag was onze eerste dag in Dunedin, bij de ouders van Aaron die ons zo hartelijk hebben ontvangen! Michelle maakte geweldige pannenkoeken voor ons en we openden een hele mooie fles champagne die we uit Londen hadden meegenomen (een cadeautje van Robin) en die we hadden bewaard voor een speciale gelegenheid. We namen Aarons andere Subaru (deze is wit en heeft geen enorme spoiler haha) en reden langs de studentenstad waar Aaron 7 jaar geleden woonde naar Baldwin Street, de steilste straat ter wereld met een helling van maximaal 35%. Daarna namen we de prachtige heuvelachtige en winderige wegen van Dunedin voor een uitzicht over de stad richting de Organ Pipes, een zeer interessante basaltsteenformatie in vreemde vijfhoekige en zeshoekige formaties. Het was een mooie steile wandeling naar de top in een prachtig tropisch bos met interessante papierschorsbomen. We gingen terug naar het centrum en aten wat (geweldige en goedkope) sushi om vervolgens terug te keren naar de plek van Aarons ouders in Ipswich Street. We hebben gegeten en daarna hebben we de avond buiten op het dek doorgebracht naast de vuurkorf die Brad (Aaron's vader) heeft gemaakt. Er zijn hier zoveel sterren te zien en je kunt zelfs een beetje van de melkweg zien. Ik kijk er zo naar uit om naar de donkere luchtzone te gaan waar we zoveel meer zullen zien. Ik denk dat onze jetlag ons eindelijk trof omdat we allebei om ongeveer 21.00 uur op de bank flauwvielen, totdat er een ambulanceshow op tv speelde, waardoor Aaron wakker werd om tegen de tv te schreeuwen over alles wat de ambulancebroeders verkeerd deden, haha!