• Day 3

Rio de Janeiro

June 16, 2017 in Brazil ⋅ ⛅ 24 °C

EN:
    Early in the morning we arrived to Rio de Janeiro. We booked our accomodation in advance in a hostel located in a pacified favela. Favela means a slum, a low income urban area in Brazil. The hostel had really great references and we found it as a great cultural experience, also the location was great..right in between Copacabana and Ipanema beach. However coming to the hostel, even the taxi driver had problems finding it because it was really steep going uphill through tiny streets. And at first glance the neighborhood looked really intimidating. We passed police men who were aiming their guns at us. But after the check-in in the hostel and seeing the view from the terrace we did not have doubts anymore. I think the first picture just speaks for itself. We also talked to the receptionist if we should be worried about the safety and she explained us that of course we have to be careful about our personal belongings but that favela works like a community and people are really nice and helpful. And she was absolutely right! If you want to have a local experience and not a mainstream hotel one..you should definitely stay in Tiki hostel in Rio de Janeiro.

Our first stop was of course the famous Copacabana beach! Its Rio's most beautiful beach that curves 4.5 km from end to end. Nothing can beat the feeling of being there and drinking Caipirinha. Later we went for lunch and had a typical dish that consists of some meat with rice and french fries and it is served with salsa from beans. It may sound like a weird combination but I have to admit that it was really tasty! In the afternoon we went to see one of the most wanted touristic sights of Rio de Janeiro...the statue of Christ, which is located on top of a mountain 710 m above the sea level. We were full of excitement but when we reached the top it was so disappointing as everything was in the fog..and not even the Christ was visible. However, the fog was circulating and in one minute everything was clear and the views were just breathtaking. Our timing was just perfect because we saw everything in the day light and then we waited for the sunset and total darkness to see the Christ lit up. We did not have to wait a long time as now in Brazil is a winter time so the sun goes down already around 6 pm. It was such a powerful experience that we were even closed to tears. In the evening we just walked alongside Copacabana and did some souvenir shopping.

CZ:
    Ráno jsme dorazili do Ria de Janeira. Ubytování jsme měli dopředu zarezervované v hostelu ve zpacifikované favele. Favely v překladu znamenají chudinské čtvrťi, které se nacházejí především na předměstích velkoměst v chudých státech. Hostel měl opravdu skvělé reference a zdálo se nám to jako dobrý kulturní zážitek, také umístění bylo perfektní, jelikož byl přímo mezi známou pláží Copacabana a Ipanema. Avšak cestu do hostelu měl problém najít i sám taxikář, protože byla velmi prudká do kopce a vedla spletitými uličkami. A na první pohled prostředí ve kterém se hostel nacházel vypadalo opravdu děsivě. Projeli jsme okolo policajtů, kteří na nás mířili samopaly. Ale jakmile jsme se nahlásili na hostelu a viděli ten výhled z terasy, tak veškeré naše obavy byly pryč. Myslím, že první fotka mluví sama za sebe. Také jsme se ptali recepční, která byla místní jak je to tam s bezpečností a ujistila nás, že není čeho se bát. Samozřejmě si musíme dávat pozor na své osobní věci, ale že favela funguje jako komunita a lidé jsou velmi hodní a pomáhají si. A měla naprostou pravdu! Jestli chcete opravdový zážitek z Ria z pohledu místních a ne jako turista z 5 hvězdičkového hotelu, tak určitě doporučuji Tiki hostel.

Naší první zastávkou byla slavná pláž Copacabana! Je nejkrásnější pláží Ria, která je dlouhá 4.5 km od jednoho konce k druhému. Nic není lepšího než být na Copacabaně a vychutnávat si k tomu Caipiriňu. Později jsme šli na oběd a vyzkoušeli jedno z typických jídel, což je nějaké maso s rýží, hranolkami a všechno se to zalije fazolovou omáčkou. Asi to zní jako zvláštní kombinace ale musím uznat, že to bylo velmi dobré. Odpoledne jsme vyrazili na světoznámou turistickou atrakci a to na sochu Krista Spasitele, která se tyčí nad celým městem. Je na kopci 710 m nad mořem a má rozpražené ruce do široka a tímto gestem objímá a chrání město. Byli jsme plní očekávání, ale když jsme dosáhli na vrchol, tak jsme byli spíše zklamáni. Všechno bylo v mlze a viditelnost byla nulová, ani ten Ježíš nebyl vidět. Ale mlha se točila v kruhu a po minutce se vše rozjasnilo a ty výhledy byly prostě dechberoucí. Naše načasování bylo skvělé, protože jsme viděli vše jak za denního světla, při západu slunce tak i nasvíceného Krista v úplné tmě. Jelikož je právě v Brazílii zimní období, tak jsme nemuseli čekat dlouho. Západ slunce byl již kolem 6 hodiny. Byl to tak silný zážitek, že jsme měli slzy na krajíčku. Večer jsme se procházeli kolem Copacabany a nakoupili nějaké ty památeční suvenýry.