• Day 2

"Olá" Sao Paulo

June 15, 2017 in Brazil ⋅ ⛅ 19 °C

EN:
    I made it! Even though when transiting in Miami, I was pretty sceptic as I had only more or less one hour to catch the next flight. Normally it would be ok but not in the US with all the immigration control. But thanks to nice flight attendents who let me sit in the business class in front of the aircraft for the last hour of the flight, a card for diplomats to skip all the lines, and my final run without shoes because my feet somehow got swollen I reached my gate just on time.

From the airport in Sao Paulo I took and uber and went directly to Sasa's apartment. The ride itself was pretty funny as the uber driver was really talkative..unfortunately only in portuguese.

It was sooo awesome to see Saša again! Her parents and brother came to visit her as well, so later on we all met and went to explore Sao Paulo. At first glance the city may seem intimidating and no great beauty, but its the atmosphere that one has to experience. At every corner there is some festival, or a busker entertaining the passers-by. Today we explored mainly the Old town and then we walked through Avenida Paulista which is one of the most famous and biggest avenues of the city. It is such a lively area, packed with restaurants, shops and cafes. Later we just relaxed and prepared ourselves for a overnight bus ride to Rio de Janeiro.

CZ:
    Tak jsem to zvládla! I když jsem měla obavy z přestupu v Miami, protože jsem měla pouze jednu hodinu abych to stihla. Normálně by to bylo ok, ale ne v USA, kde je nutností projít přes imigrační kontrolu. Ale díky hodným stevardům, kteří mě posadili na poslední hodinu letu do business třídy v přední části letadla, kartičce pro diplomaty, která mi dovolila předběhnout všechny řady a mojemu sprintu naboso jelikož jsem se nevlezla do bot kvůli nateklým chodidlům, tak jsem to zvládla na čas.

V Sao Paulu z letiště jsem jela uberem přímo k Saši na byt. Cesta byla celkem zábavná, jelikož řidič se chtěl strašně vybavovat...bohužel ovládal pouze portugalštinu.

Bylo skvělé opět se vidět se Sašou. Její rodiče s bráchou ji přiletěli také navštívit, tak později jsme se všichni sešli a poznávali Sao Paulo společně. Na první pohled se město zdá být zastrašujícím a ne moc hezkým, ale je to právě ta atmosféra, která se musí zažít. Na každém rohu je nějaký festival nebo pouliční umělec, který baví kolemjdoucí. Dneska jsme chodili hlavně po starém městě a poté jsme prošli avenidu Paulistu, která patří k nejznámnějším a největším ulicím ve městě. Je to tak živá ulice plná restaurací, obchodů a kavárníček. Později jsme už jen odpočívali a připravovali se na noční jízdu autobusem do Rio de Janeira.