• Day 7

Almost missing a flight

June 20, 2017 in Brazil ⋅ ⛅ 10 °C

EN:
    Today another adventure was waiting for us. We went on a 3 day trip to see the famous Iguacu waterfalls. We had a flight to a city Foz de Iguazu that is the most western city of Brazil bordering with Argentina and Paraguay. It is a kind of a curiosity that 3 states are meeting at one place.

Our flight was around midday and at first everything went smooth. We were at the airport 3 hours in advance ready to check in. However, the self check in machine announced some security problems so we had to go to the counter. A lady there asked us for a credit card that we paid the flight tickets with...it seemed suspicious that from 1 credit card 5 plane tickets were bought. Sasa did not have the credit card with her because the money were deducted and we had our plane tickets printed out so we really did not expect any complications. Moreover, it was really hard to communicate as nobody spoke english or spanish. Finally our only option was to buy new plane tickets and wait for them to return the money for the previous ones. They did not really care that we had 30 minutes left till our flight. And just told us that the gate is already closing anyways. At this point we were getting really mad because they were creating problem after another out of nothing. Finally, one guy came who spoke english and managed to get us on the flight, by running with us through the security for the airport employees. I have never experienced such an adventurous boarding on a plane. The flight itself took around 1 hour and 30 mins.

When we reached our hotel it was already late afternoon so we ordered a transfer to go to a bird park. It is actually the largest bird park in Latin America, located in the middle of a rainforest. We were in a direct contact with some amazing birds from all corners of Brazil and various parts of the world. My favourite ones were the toucans.

Our driver waited for us and on the way to the hotel stopped in one chocolate factory. He was a really cool older guy, so we asked him if he can drive us around during the following days. Because it is pretty hard to get around to the waterfalls on your own if you do not order any private tours, which can be pretty overpriced.

CZ:
    Dneska nás čekalo další dobrodružství...výlet na slavné vodopády Iguazu. Letěli jsme na 3 dny do města Foz de Iguazu, které je nejzápadnějším městem Brazílie na hranicích s Argentinou a Paraguají. Je to celkem zvlášnost, že se tři státy setkávají na jednom místě.

Náš let byl okolo poledne a ze začátko šlo všechno hladce jak po másle. Byli jsme na letišti 3 hodiny předem připraveni k odbavení. Avšak, automat k odbavení hlásil bezpečnostní problém, tak jsme museli na přepážku. Tam se nás paní zeptala na kreditní kartu, s kterou byly naše letenky placeny...zdálo se jim podezřelé, že z jedné karty bylo koupeno 5 letenek. Saša neměla kartu s sebou, jelikož peníze byly již dávno strhnuté z účtu a letenky jsme měli vytisklé v ruce, tak nikoho ani nenapadlo, že by mohl nastat nějaký problém. Také bylo velmi těžké se s někým domluvit, protože nikdo nemluvil anglicky ani španělsky. Naše jediná možnost byla koupit si nové letenky a za ty předchozí si nechat vrátit peníze. Nikoho nezajímalo, že za 30 minut nám letí letadlo. Jen nám řekli, že to stejně už nestihneme. To už nám vážně docházela trpělivost, protože si jen vymýšleli jeden problém za druhým. Nakonec přišel jeden zaměstnanec, který mluvil anglicky a podařilo se mu dostat nás na let. Utíkal s námi kontrolou pro zaměstance letiště. Poprvé jsem zažila velmi dobrodružný nástup do letadla. Samotný let poté trval okolo hodiny a půl.

Když jsme dorazili na hotel, bylo už celkem pozdě odpoledne, tak jsme si objednali odvoz do vyhlášeného ptačího parku. Je to největší park v latinské Americe, uprostřed deštného pralesu. Byli jsme v přímém kontaktu s úžasnými druhy ptáků ze všech koutů Brazílie a různých částí světa. Moji oblíbení byli jednoznačně tukani.

Náš řidič na nás čekal a na cestě do hotelu nám zastavil v jedné čokoládovně. Byl to skvělý starší pán, tak jsme se ho zeptali jestli by nás nevozil i během dalších dní, jelikož je to celkem komplikované dopravovat se k vodopádům po svojí vlastní ose, pokud si nekoupíte výlet přes místní cestovní kanceláře, které pěkně vydělávají na turistech.