• Day 7

Dag 5 - Saraswati & Campuhan Ridge walk

July 9, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Na monkey forest zijn wij naar de Saraswati tempel gewandeld. Vervolgens zijn wij via een weg met ontzettend veel lianen naar de campuhan ridge walk gelopen. Bij aankomst was gelijk het geluid van een kleine waterval te horen. Na een stukje wandelen kwamen wij een local tegen die ons waarschuwde dat een stukje verderop een black snake was. Wessel spotte de slang en we hebben dus even afstand gehouden. De local vertelde ons dat de slang wel giftig was, maar niet dodelijk. Een antibioticakuur zou na een beet voldoende zijn. Gelukkig was het nog een baby en was hij dus niet erg groot. Verder zijn we zijn familie niet tegen gekomen 😁. De rest van de weg was het wel erg goed uitkijken voor andere slangen. Aan het eind van de walk zat een warung, of wel een echt Indonesisch restaurantje waar wij een lekkere cocktail op hebben terwijl wij zaten aan een echte Indonesische tafel, zonder schoenen en op kussens in kleermakerszit. Tijdens deze pauze werden wij bezocht door een super grote wesp. In Nederland ren ik al weg voor wespen, nu kon ik dus ook echt niet blijven zitten. Het personeel moest hier wel om lachen 🥲. Op de weg terug zagen wij een spin in de boom, niet zo maar een spin.. een spin van wel 15-20cm 😳. Ook hier zijn wij weer veilig langs gekomen😁.Read more