Dag 6 - Nusa Penida

July 10, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag ging de wekker weer om 5.00 uur zodat wij om 6.00 uur de taxi konden nemen naar de havenstad Sanur. Vanuit Sanur zijn wij overgevaren naar het eiland Nusa Penida ten Oosten van Bali. De bootreis zelf was geen pretje. Ik was dan ook blij om weer aan land te zijn, maar was helaas nog een lange tijd misselijk. Zo misselijk dat wij hebben besloten de snorkeltrip met mantaroggen te verplaatsen naar morgen. Na een stukje wandelen hebben wij besloten een scooter te huren om het eiland te verkennen. Het verkeer was namelijk super rustig dus wij wisten dat wij hier wel veilig zouden kunnen rijden. Op weg naar de andere kant van het eiland op de scooter kwamen wij super grote hagedissen en mooie rijstvelden met palmbomen tegen. Vlak voor onze eerste bestemming “manta point” waar wij vanaf een klif de mantaroggen in het water zouden kunnen zien kwamen wij aan op een slechte weg met kiezels die stijl afliep. Wij besloten af te stappen van de scooter en deze aan de hand mee te nemen. Helaas ben ik hier uitgegleden met de scooter in mijn hand en heb ik nu een been met allemaal wonden… Omdat wij deze eerst wilden laten controleren door een arts zijn wij weer een uur teruggereden naar een medical center. De wond schoon houden en een antibiotica crème zou gelukkig genoeg zijn, vaccinatie was niet nodig. Door alle spanning, pijn en de tijd die ondertussen al was verstreken hebben wij besloten niet meer verder te touren vandaag maar lekker cocktails te gaan drinken met een heerlijk uitzicht.Read more