• Day 12

Van fuengirola naar Benidorm

April 19, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 15 °C

Vandaag zijn we al een beetje aan de terugreis begonnen. Via de kust zijn we naar Benidorm gereden. Eerst kwamen we door het plaatsje Almeria, deze omvat ongeveer 30.000 ha kassen (voornamelijk plastic kassen) waar tomaten, courgette en komkommers worden verbouwd. Ook
    Kwamen we o.a langs bij Ford Bravo. Een themapark in westerse stijl in de provincie Almería in Spanje. Het is gebouwd in het begin van de jaren zeventig en ligt een paar kilometer ten noorden van de snelweg N-340, hier zijn wat films opgenomen. O.a Bud Spencer & Terrence Hill, Once upon a time in the West, Indiana Jones and the last Crusade, Young Indiana Jones, Laurence of Arabia, The good, the bad and the ugly, Astrix & Obelix en zorro.
    Verder flamingo' s gezien in de provincie van Alicante.
    Aan de zoutmeren van santa pila en giadamar.
    Rond 17.15 uur bij het hotel aangekomen en nog even richting het levante strand gelopen. Hier bij een bar eaan de sangria gezeten met uitzicht op zee. Hier ook nog wat benidorm basterds gespot.
    Na een heerlijk diner in het hotel lekker naar bed.