Eerste dag op USIL

August 13, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 15 °C

Vanmorgen ging de wekker om 8:15. Iets na 9 vertrok ik. En alleen de straat waar ik aan woon al uitkomen duurde 20 minuten, dus ik was echt bang dat ik niet op tijd zou komen. Normaal is dat niet heel erg, maar op deze uni moet je 70% aanwezig zijn, anders mag je je eindexamens niet maken. En je bent al afwezig als je meer dan 10 minuten te laat bent.
    Op dinsdag heb ik alleen Spaans van 11 tot 13. Dus na wat uitleg van de docente over hoe alles werkt en een paar Spaanse woordjes verder die iedereen wel weet konden we alweer naar huis. Voor dit vak heb je ook een boek nodig dus die heb ik direct maar gekocht. Er is een schoolboekenwinkel onder in het gebouw waar ik Spaans heb.
    Na dat ik daar heen was geweest met andre zijn we met nog 2 anderen met de bus naar huis gegaan. En het duurde echt eindeloos. Eerst kwam de bus niet en zijn we naar een andere bushalte gelopen, daarna moesten we overstappen naar een andere bus. Vervolgens moesten we weer uit die bus maar reed hij gewoon door bij de halte. Toen we uit de tweede bus gingen bleef ik alleen over, want ik woon dus ver weg. Andre hielp me wel met de goede halte te vinden. Dit duurde ook wel een uur, want we hebben 2x een tijd gewacht bij de verkeerde halte. Omdat de bus er niet langs reed of we aan de goede halte stonden maar de andere kant op ging.
    Ook was vandaag de eerste dag dat de zon heeft geschenen sinds ik hier ben, tot nu toe is de lucht namelijk alleen nog maar volledig grijs/wit geweest.