Polonnaruwa

August 21, 2019 in Sri Lanka ⋅ ☁️ 32 °C

Na een leuke tuktukrit van 4uur kwamen wij aan in polonnaruwa. Normaal zou de rit 2,5 uur duren maar Marleen was haar portemonnee vergeten bij de vorige guesthouse)

De eigenaar kwam gelijk aanlopen en schonk een kopje thee voor ons in (die moest op en erik lust geen thee). Toen wij aangaven dat wij op safari wilde en de oude stad bekijken had hij dit in 5min geregeld.

Er kwam een jeep voor alleen ons. Eenmaal op safari zagen we denken we wel 200 olifanten badderen en spelen. Er waren ook veel andere jeeps maar dat hadden we al voorspeld. Ook zagen wij hier apies, vogels en een krokodil! Zeer indrukwekkend!

De volgende dag gingen wij de oude stad bekijken. Dit moest bij fiets, tuktuk of auto omdat het terrein van de oude stad heel groot is. Dilsan (guesthouse eigenaar) bood aan om ons voor 15 euro een dag rond te rijden met zijn auto. Dit leek ons eerst wel wat maar in bed besloten we toch te gaan fietsen. Dilsan was namelijk nogal intens en nu konden wij samen ons tempo bepalen. De oude stad bestond uit ruïnes, oude tempels en stoepa’s. Het was mooi maar na 1,5 uur hadden we het wel weer gezien. Erik was net iets te bloot gekleed met de broekspijpen op de knieën. Schoolvakantie in Sri Lanka dus ook veel Sri lankeese toeristen.