Satellite
Show on map
  • Day 5

    Dag 4 Een laatste rondje voor vertrek

    September 25, 2017 in Germany ⋅ 🌙 15 °C

    En dan breekt de laatste dag aan. Appartement zoveel mogelijk aan kant en dan op pad. Casper weer door de Kringel en dan onderlangs luisterend en kijkend op zoek naar een bijzondere doortrekken. Het weer is nog steeds prachtig en een nieuwe golf doortrekkers heeft Helgoland gevonden. Lijsters (Zanglijsters, Kramsvogels en Koperwieken), ( Grauwe, Bonte en zelfs Kleine) vliegenvangers en Gekraagde Roodstaarten.

    Ik besluit om bovenlangs te gaan om met ochtendlicht vliegende en landende Jan van Genten te fotograferen. Daarna langs het strandje om dan met Casper de bagage op te pikken en om 1615u de boot naar Cuxhaven te pakken.

    Nog maar net op weg spot ik een prachtige Gekraagde Roodstaart bij de Kringel. Casper loopt al langs zee en hoort Roodkeelpieper en IJsgors. Twee Sperwers hebben de vogelrijkdom hier ook ontdekt en jagen op elkaar op kraaien en met name op de binnenstromende zangvogels.

    Bovenop werken de genten lekker mee. Richting het strand zie ik plots een Tapuit die wel heel ringen draagt.

    In het dorpje op Uberland spotten we samen een Kolibrivlinder en wel heel veel Gouhaantjes. Het geluk houdt niet op. De verhuurder duwt een statiefhoofdje in mijn handen. Of ik er iets aan heb. Zeker wel het is een beter statiefhoofdje dan die ik gebruik.

    En dan is het echt tijd om te vertrekken. 0030u arriveer ik thuis. Veel kennis en vele prachtige foto's rijker.

    En dan die 9de Sneeuwgans voor Helgoland die Casper spotte.

    Een mooie plek om nog eens terug te keren.
    Read more