Geweldig land en platte pech

September 30, 2017 in Scotland ⋅ 🌧 8 °C

De route naar Fort William is schitterend en na iedere bocht hebben we weer een mooi uitzicht op indrukwekkende wolkenluchten en glooiende bergen. Zon en regen wisselen elkaar af.

Even een fotostop aan Loch Lubnaig. Dan weer door. We schieten het visitor centre van Glen Coe voorbij en moeten keren bij een pompstation. Helaas ik neem de bocht te krap en rij de linkervoorband aan flarden. De rest van de zoektocht naar het inschrijfpunt ben ik aan het bellen met de bandenhulp. Het inschrijfpunt blijkt uiteindelijk bij het visitorcentre Glen Nevis te zijn, 40km verderop. En na vier keer doorverbinden en wegens slecht bereik het contact verliezen heb ik geregeld dat iemand het thuisbrengertje dat Obbe er vlot omheen heeft gelegd komt vervangen door een goede band.
    We eten bij de Grog and Gruel en brengen daarna Nicole naar haar hotel. Net terug aangekomen bij onze hostel komt de bandenhersteller aanrijden.
    Morgen hebben we weer vier goede banden en staat de Glencoe 1/2 Marathon op het programma.
    Er wordt verwacht dat het staartje van een orkaan dan net overtrekt.