Roggen en vleerhonden

October 14, 2017 on the Seychelles ⋅ 🌙 26 °C

En toen daalde het vliegtuig ineens tussen Robinson Crusoé eiland. Het is 12.00 NL tijd en 14.00u plaatselijke tijd. We vertrokken thuis om 15.30u en we hebben nog een kort stukje voor de boeg. Na bijna vierentwintig uur zulln we aankomen op Mahé. Een van de twee hoofdeilanden van de Seychellen. De wachtrij bij de paspoortcontrole is onaangenaam lang. Maar uiteindelijk schuiven we in het transferbusje naar ons verblijf Clefs des Iles. Voor het vliegveld spot ik de eerste endemische soort.m: de Seychellen torenvalk. Een valk een derde zo groot als onze torenvalk. Maar we scheuren weg voor ik kon denken aan een goede foto.
    We racen links. Maar ook regelmatig rechts van de weg naar ons appartment
    Daar worden we met tropische vruchtendrank en een vochtige koude handdoek ontvangen.
    We lopen de voordeur van het appartment in en gelijk willen we door de achterdeur naar buiten; het strand op, de zee in. De rondleiding is gelukkig kort en even later lighen we snorkelen in de zee voor het mooiste strand van Mahé: Beau Vallon.
    Verschillende vissen trekken aan ons voorbij. Maar Evy spot de eerste rog die voorbij vliegt en later scoort Felicie er nog meer.

Tegen de schemering vliegen grote roofvogels over ons huisje. Roofvogels?! Het blijken vleerhonden te zijn met een spanwijdte van ruim een meter.

De avond valt snel en we dineren bij de naastgelegen pizerria. En na het diner vallen we toch wel enigszins vermoeid in slaap met het geluid van een tjiktjak in onze oren.