Naar Praslin

October 16, 2017 on the Seychelles ⋅ 🌙 28 °C

Na wat bellen werden we niet om 07.00u maar om 08.30u opgehaald voor de catamaran fast ferry naar Praslin. De Cat Coco zat rijtje aan rijtje vol. Op het dek stonden mensen in verschillende tinten groen. Ook Evy voegde zich bij het gezelschap maar ze hield gelukkig alles binnen. De boot racede vlot naar Praslin.

Daar wachtte een chauffeur om ons naar Indian Ocean Lodge te brengen. De ‘hotel’kamers konden zich ruim meten met het appartement van Clefs de Iles. En het uitzicht tussen de palmen door was nog paradijslijker.

In de nabij gelegen supermarkt deden we wat boodschappen daarna toch maar snorkelen. Dat hoewel de indrukwekkende receptioniste (ong1.90cm) al aangegeven had dat er nogal wat zeewier was.
    Het water was ongekend warm en er was inderdaad weinig te zien. De receptioniste probeerde tegen indrukwekkende prijzen ook nog wat excursies aan ons te slijten.

Terwijl de meiden op de strandbedden plaats namen. Heb ik rond het hotel wat lokale dieren geprobeerd te spotten. Een slijkspringer en de krabben waran vooral gaaf. Het waterhoentje, de wulp en de oeverloper waren bijzondere herinneringen aan thuis.
    Het mannetje van de Red Fody liet zich deze keer wat langer zien.

Een prachtige zonsondergang met uitzicht op Cousin en Cousinne en toen door naar het luxe buffet in de Indian Ocean Lodge. Daar plande we de rest van ons verblijf op Praslin voor wat schappelijker bedragen.
    Ik ben benieuwd of het gaat lukken om veilig met een huurautootje Vallee de Mai (cocos d’ mer), Anse Lazio (mooiste strand ter wereld en snorkelen) en Cote d’Or(souvenirs) te bezoeken.

Wel een bijzonder matige internet verbinding bij de receptie. Verslagje loopt dus wat vertraging op.