Terug naar Mahé

October 20, 2017 on the Seychelles ⋅ 🌙 26 °C

Gingen we heen met de Cat Coco terug wachtte de Spirit of Denis. Een twin-otter vliegtuigje dat ons in een kwartiertje van Praslin naar Mahé bracht. Op het vliegveld stond een Honda Vezel voor ons klaar. Een huurauto waarvan de agent van verhuurder zelf vond dat ie ingewikkeld was. Tja die moderne hybride auto’s met al die snufjes.

Eerste stop op Mahé was Market Street in Victoria. De lokale markt werd als pitoresk en kleurrijk aangeprezen. De werkelijkheid was een diverse markt met fruit, vis en toeristenspullen. Bijzonder aan Victoria is dat het een mengelmoes van vele culturen is. Waarbij het me minder aan Afrika Doet denken.

Na het markt bezoek op weg naar Hotel Bliss. Een design luxe hotel waarbij schoonheid verkozen is boven gemak. We doopten het dan ook al snel om in hotel Malle.
    Een rieten mandje met een handdoek, fohn, niet storen schelpje aan een touwtje waar je dan voor moet tekenen. Grindpaadjes naar een zwembad op 3 meter van je kamer en een wenteltrapje met onmogelijk hoge treden. Loze vitrage midden in de huiskamer. Sloten die niet sluiten. Liever wat praktischer graag. En de locatie vlak aan het strand zoals Indian Ocean Lodge en Clef des iles was een stuk beter.

Wel heerlijk gegeten bij Seafood grill restaurant Rockpool. 3x Baby pork ribs en Lamb rack. We zijn qua eten duidelijk meer van La Terre dan van La Mer.