Hola Ecuador.

November 7, 2016 in Ecuador ⋅ ⛅ 27 °C

Waar we de eerste twee weken met een sneltreinvaart door Peru zijn gegaan, hebben we het de afgelopen 2 weken wat rustiger aan gedaan. Na het bezoek aan Machu Picchu hebben we nog een dag door Cuzco gestruind en besloten vanuit daar de bus terug naar Lima te nemen. Een flinke rit, maar inclusief grote stoelen, een bakkie rijst en een humoristische Spaanse film best goed vol te houden.
    Na nog een dagje in Lima zijn we meteen door gegaan naar het noorden van Peru; Mancora. Een klein dorpje aan het strand. Hier hebben we lekker een paar dagen van de zon genoten en een bezoekje gebracht aan het plaatselijke modderbad. De rit ernaartoe was enerverender dan het bezoek zelf; de motortaxi (wat niet meer is dan een scootertje met soort ombouw en tweepersoonsbankje) trilde zo hard, dat we een gratis bilmassage kregen en mijn voorgevel uit mijn bikini schudde... Eigenlijk een soort spa dagje dus.
    Na een paar dagen strand, zon en heerlijke vis zijn we de grens over gegaan. Omdat we precies in een vakantie periode voor Ecuador zaten, waren alle touringcars volgeboekt. Met wat creatieve planning zijn we uiteindelijk toch in Cuenca aangekomen. Een mooie koloniale stad, met lekkere bakkertjes. We konden dus eindelijk eens lekker een broodje eten of een pan de chocolate!
    Hier aangekomen was het ook tijd om eens wat meer vooruit te denken, aangezien we graag naar de galapagos wilden. Al snel vonden we een redelijk voordelig ticket vanuit Guayaquil. We besloten en meteen vast te leggen en de volgende dag door te trekken naar Guayaquil.
    Hier hadden we een hostel geboekt, dat tegelijk een reisorganisatie voor de galapagos was. Dit kwam goed uit, want waar wij verwachtten overal aanbiedingen en reisorganisaties tegen te komen, bleek het tegendeel waar.
    Na het internet flink afgestruind te hebben voor tips en last minute deals en een gesprek in het hostel, hebben we uiteindelijk besloten om een 5 daagse cruise te boeken. Een rib uit ons lijf, maar dat gaat het hopelijk helemaal waard zijn. Op dit moment zitten we op het vliegveld om richting de Galapagos te gaan. Over een paar uur komen we daar aan en hebben dan een paar dagen om zelf Santa Cruz te ontdekken en eventueel een tripje te maken naar een ander eiland. Maandag gaan we aan boord van de boot.
    Op naar een volgende prachtige bestemming dus!