• Day 7

Roncevalles

September 11, 2022 in Spain ⋅ ☀️ 28 °C

Piękny dzień choć nie ukrywam bardzo męczący. Długie podejście, które wbrew pozorom nie było, aż tak mordercze, ale zejście bylo bardzo trudne. Pewnie jest jakiś balans matematyczny biorący pod uwagę kąt nachylenia, odległość i czas. Dzisiaj tego balansu było około 38.6% na korzyść, ale poza tym po trzecim piwie pojawia się ponowna zupełnie nowa kalkulacja równania z balansem dodając wymazanie czynnika bólu z pamięci i wygenerowanie nowej współrzędnej przyjemności.🤩
    Co do innych istotnych rzeczy, to widzieliśmy wiele owieczek z gatunku Merino, czyli od nich mam skarpetki, koszulki i majtki. Było kilka czarnych pewnie zarezerwowanych na czarne skarpetki i pończochy. Konie i owce miały bardzo głośne dzwonki, a czarne nic.
    Zadziwiali mnie rowerzyści, którzy również pojawiali się od czasu do czasu napawając mnie odruchem ogromnego zadziwienia i bezmocy, ale patrzac im w oczy widziałem cygańska głębię podobna do komandorskich oczu i to wyjaśniało wszystko.
    Co do innych ciekawostek to przechodziliśmy koło źródła Rolanda pamiętam że musiałem się o nim uczyć w liceum i nie pamiętam za kim powinienem być Baskami, Frankami czy Maurami. Była to chyba Pieśń o Rolandzie.Wojska Rolanda i Franków zostały wykończone przez Basków z zasadzki.
    Jest tu też fajny kościół z XII wieku zbudowany na podobieństwo Katedry Noter Dame przez króla Sancheza VII Mocnego. Jego jak i również jego żony Klementyny grób znajduje się w tym Kolegialnym Kościele. Król Sancho Mocny był bardzo skutecznym pogromcą Maurów. Obok kościoła utworzono hospicjum dla uszkodzonych pielgrzymów pod opieką zakonu Augustianów.
    Jest jeszcze figurka Matki Bożej z XII wieku,która w desperacji przed zniszczeniem została zakopana opodal kościoła i po wielu latach na skutek objawienia Biskupowi z Pamplony znaleziona i odkopana. Do dziś świetnie się prezentuje na głównym ołtarzu.

I was very tired yesterday to post anything, plus we had really bad internet at the albergue, plus when we showered, we made to the mass and the dinner and it was time for bed!😂 They turn off the lights at 10pm, and the early birds Pilgrims are getting up around 4:30 am and getting ready and you hear the flushing of the toilets and water in the sinks, and people walking to and back to the bathroom some in noisy flip flops . Then the lights go on at 6:00am😜. That's a great lesson to accept and tolerate all different sounds, smells habits of at least 183 women and men in one building on three floors🤪... I can't imagine to not expirence that being on Camino ❤️ it's a part of Camino🥾🦯🎒