• Day 4

Ponta da Ferraria

August 22, 2023 in Portugal ⋅ ☀️ 23 °C

Obudziliśmy się do przepięknego słońca, ale nauczeni doświadczeniem poprzednich dni zabieramy kurtki na deszcz bo tu codziennie pada😁 ale tym razem można powiedzieć że się udało, padało może przez minutę jak byliśmy w samochodzie.
    Celem dzisiejszego dnia była Ponta da Ferraria, bardzo urokliwe miejsce gdzie można się kąpać w naturalnie stworzonych basenach gdzie zimna woda Oceanu Atlantyckiego miesza się faliscie z gorącą wodą z podziemnych źródeł ogrzewanych starym już wulkanem. Dopiero patrząc z góry można sobie wyobrazić jak to miejsce powstało, po prawej stożkowata góra, która kiedyś była aktywnym wulkanem i wypluwała gorąca lawę, która powolnie rozlewając się zastygała na zawsze w formie języków wpuszczonych do oceanu. Po przyjemnej kąpieli w drodze powrotnej do Ponta Delgada ponownie zatrzymaliśmy się na chwilę na Miradouro da Rei, sycąc oczy widokiem zielono- niebieskich jezior, tym razem już nie w deszczu jak pierwszego dnia, a w dość słonecznej aurze . Następnie zrobiliśmy mały postój przy pozostałościach akweduktu z XVI wieku, który był w przeszłości częścią bogatego systemu nawadniającego, ciągnięto nim wodę do Ponta Delgada z gór.
    Resztę dnia spędziliśmy delektując się owocami morza i kaszanka z ananasem w lokalnej restauracji i włócząc sie leniwie po Ponta Delgada i jej nabrzeżu...
    Dzisiaj krótki sen i wczesna pobudka. Lecimy do Barcelony.
    Myślę że celowo pozostawiliśmy wiele miejsc nie obejrzanych po to, aby kiedyś tu wrócić. Bardzo urokliwe miejsce, o bardzo odmiennym klimacie i otaczającej przyrodzie.