Dag 4

November 24, 2015 in Nepal ⋅ 🌙 15 °C

Het plan is om vandaag vroeger te vertrekken (07:30 uur), maar uiteindelijk wordt het toch 20 minuten later. Onze loopvrinden gaan er wel eerder vandoor omdat zij een ander schema lopen en meer kilometers moeten maken. De pittige loopdag van gister eist al snel zijn tol. De benen zijn verre van in topvorm. Omdat er ook vandaag weer flink geklommen moet worden, proberen we het tempo eruit te halen. Onze gids moet er even aan wennen, want die loopt continu 50 meter voor ons, maar als we volhouden gaat hij ook langzamer. De omgeving was gister al meer 'Himalaya-esk', maar vandaag zien we de besneeuwde bergtoppen van de echte 'grote jongens' (rond de 8000 meter). Na een intensieve klim kiezen we een vroege lunch om bij te komen. Om 12:00 hobbelen we verder want we hebben dan nog ruim drie uur lopen voor de boeg. Het uitzicht wordt steeds fraaier en we hebben nu echt het idee in de Himalaya te zijn. Het laatste deel van de dag is aanzienlijk minder intensief dus dat is wel zo prettig. Om 15:30 komen we aan in onze doeldorp Chame. Voordat de andere trekkers gesetteld zijn duiken we snel onder de 'hete' douche. Helaas is hier ook een stroomstoring dus internet of onze mobiel opladen zit er weer niet in. Wel hebben ze een houtkachel in de eetzaal, wat vooral Michelle kan waarderen. We besluiten vandaag vroeg de cocon in te kruipen. Morgen zal ook weer een lange loopdag worden en nu zitten we een beetje op hoogte (2600 meter).Read more