Townsville - Ayr - Home Hill

April 13, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 29 °C

We springen 's morgens weer in de bus en rijden door naar Townsville, een zonnig stadje aan de kust. We hobbelen langs de esplanade en drinken koffie bij een leuk barretje: Sweatshop. Bij de touristeninformatiebalie kijken we naar een bekende duikspot in de buurt; de SS Yongala. Dit schip is voor de kust gezonken en biedt nu een mooi kunstmatig rif voor alle vissen. Helaas laat het weer het niet toe om deze duik te maken. We besluiten door te rijden naar Ayr - vanwaar de duikspot beter te bereiken is - en wachten het weer even af. Iets voorbij Ayr is er een klein dorp langs de snelweg met een comfort stop. We lopen nog even 'main street' heen en weer maar komen tot de conclusie dat dit wel een heel treurige leefomgeving is: De winkels verkopen hier voornamelijk tweedehandskleding en de cafés komen met tl-licht, betegelde muren, grauwe vrachtwagenchauffeurs en grote tv's met een willekeurig sportprogramma op.
    Bij de Home Hill Comfort Stop is het echter prima vertoeven. We blijven een dagje langer en vermaken ons met lezen, puzzelen, filmpje kijken en een enorme fish and chips oppeuzelen.