• Day 7

Péntek: azaz Nicosia

September 9, 2016 in Hungary ⋅ 🌙 17 °C

Nicosia már rég izgatta a csőrömet, most meg főleg, hogy sok mindent látott/hallott/olvasott az ember Észak-Ciprusról, azaz a török területről, ahova nem mentünk át kocsival Yota kérésére.Most viszont gyalog is lehetőség volt rá, mivel a város ketté van osztva-ez az egyetlen, ami ilyen állapotban megmaradt az EU-ban.A görög rész nagyon konszolidált,de ahogy átmegy az ember a túloldalra olyan mintha másik világba csöppenne -tiszta Berlin feeling a nyolcvanas években, csak az átkelés messze nem olyan gáz mint akkor ott. Bazár bazár hátán, müezzin óbégat időnként, isteni zaccos török kávét árulnak, persze sokkal olcsóbb, mint a görög rész, egy tizesért szuper halat eszünk (végre!) isteni sült krumplival és sok salátával- csak az a koriander ne lenne benne 😩.Még egy jó kis városnéző szandit is beújítok, megbeszéljük a tulaj bácsikával, hogy 38 fok van(!) és legközelebb megnézzük a török részt. Aztán elmegyünk a volt karavánszerájba, a középkori templomból átalakított mecsetbe, a leghíresebb hamamba (nem volt nagyonlenyűgöző).Read more