marianna kustel

Joined October 2014
  • Day8

Hazafelé

November 8, 2017 in Jordan

Csak-csak eljött az utolsó nap.Kicsit szorongtunk, hogy a Ryanair hajnali busza felszed-e minket az Um-Rash-Rash emlékmű előtt-maroknyi magyar csoport leste a buszokat.Végül pontosan 5.10-kor elindultunk és a kietlen Negev sivatagon át megtéve kb 350 km-t 10 után beértünk a reptérre.Érdekes, hogy nem dobatták ki a nagyobb üveg vizet, yoghurtot;konkrétan rá se hederítettek.Még egy utolsó reggeli a “hazaiból’, majd beszállás...Read more

• Day7

Kedd, stílusosan “uccsó reggeli”

November 7, 2017 in Saudi Arabia

Mivel ez a nap egyik fénypontja , utána már gyakorlatilag csak csipegetünk.Már kidolgoztuk a reggeli menüt, melynek alapja 2 db 4perces lágytojás pircsivel.Persze aztán végigkóstoljuk az eszméletlen bő, és naponta megújuló választékot; olaj- és, kapribogyók, saláták, édességek, zöldségek, sajtok, halak özönét, na persze még egy kis halvát is pour la bon bouche.A drága Armando, a dél-amerikai főpincér kezét-lábát töri, hogy holnap se haljunk éhen.És aztán a változatosság kedvéért indul a medansz parti 😎jAztán mé egy utolsó szippantás a novemberi 28 fokban a napsütésből, úszás a pálmafák közt a kristálytiszta de hideg medencében, utolsó happy hour kávésütizés és koktélozás, kis őgyelgés a hűvösödő tengerparti estében, Mini vásárlással,aztán kis búcsú pezsi és pakolás.Holnap hajnalban jelenésünk van😔.Read more

• Day6

Utolsóelőtti nap-ha elvisz a Ryanair

November 6, 2017 in Israel

Hétfői pihi- már jól hangzik.És meleg, még ha a kifutópálya közepén is lakunk 😎.Olyan mint egy több évtizedes házasság-gondolom- nem izgi, kicsit únjuk, de így is jó. Szokásos reggeli rutin- kezdjük kitanulni, mit érdemes, mi az újdonság, amit ki kell próbálni- jól ismerjük egymást a személyzettel, akik tényleg aranyosak,többen Dél-Amerikából alijáztak Izraelbe (?).Mónika, a magyar recepciós már felmondott, tele a töke,de azért marad Eilatban.Szóval döglünk a medence parton, de egyre hamarabb sötétedik, kicsit hospitalizálódunk -irritál az itt-ott meghagyott üres üveg, stb- de azért szívesen elnyammogjuk a happy hour sütijét a kicsit bamba, sao paoloi fiúkával, aki itt folytatja jogi tanulmányait és nem is akar visszamenni.Aztán a szokásos parti séta, no news, except......Read more

És még egyszer Petra!

November 5, 2017 in Jordan

Hosszas sivatagi átkelés után végre 1 órakor megérkezünk a magas hegyek közt megbújó csodavárosba.Igencsak meg kell küzdeni, hogy szemtől szemben álljunk a rózsaszín Treasuryvel, mely a leghíresebb épület, hosszú szűk kanyonon át vezet az út, minden kanyarban hihetetlen látvány fogad, hol egy 2000 éves sírkamra, hol egy relief, hol egy valahogy a sziklafalban gyökerező fa.Útközben lovaskocsikon és szamarakon caplatnak a gyengébb erőnlétű turisták, lépten-nyomon arab árusok, japán turisták, sok orosz és mindenféle náció. A leghíresebb Kincstáron kívül csodás dolgok vannak, de ennek csak a töredéke járható be a rendelkezésre álló 3 óra alatt.Mindegy, egy benyomás volt, de máris vágyom vissza...Read more

Petra Petra Petra

November 5, 2017 in Israel

Hát igen. Ez volt a nabateusok fővárosa, Krisztus előtt 4.században virágzó gazdaság volt itt adókból, védővámokból, réz, só és Arábiából származó fűszerkereskedelemből.Erre haladtak a karavánutak és a nabateusok ma is értékelendő érzékkel többre értékelték a diplomáciai megoldásokat a háborúnál. Aztán persze jöttek a rómaiak, egy hatalmas földrengés, bizánciak, keresztes lovagok és még sok mindenki. A középkorban említés sincs a régen olyan prosperáló városról, míg a svájci Burckhardt Ibrahim Ibn Abdullah néven be nem lopakodik, hogy felfedezze....Aztán 1985 óta az UNESCO a világörökség részének nyilvánította és ma Petra a világ 7 új csodájának az egyike.Read more

Ha vasárnap akkor Petra

November 5, 2017 in Saudi Arabia

Akkor végre sok-sok éves vágyakozás után.Eilatból 1 napos túra, elég kemény ára van, jelentős részét a határátkelés teszi ki, a két fél összesen 125 USD-vel könnyíti meg a pénztárcánkat.Erre mondják, hogy ügyes...Persze még ezen felül van a trip ára.Szóval a határátkelés a borsos ár ellenére se megy flottul, kb másfél órán át tart cakkpakk, közben az értem felelős Hasszán a budin trónol, majd hosszan telefonál, mire végre előkerül.Azt hiszem ez kész maffia...Na mindegy, ez így.Read more

• Day4

Sabbat

November 4, 2017 in Israel

Ma teljes csend és hullaszag.Azaz a reggelinél nem kapunk cappuccinot, de még egy nyomorult lágytojást sem, de van minden egyéb persze, pl.ruszli.Azért otthon nem ezt fogom nyomni reggel 😉Itt viszont küzdelem az éhhalál ellen.
    Persze a beachet szkippeljük, jó nekünk a kis legyes medencénk, pihi, szunya, stb.Persze a happy hour is ugrik.Ez a 2 napos sabbat.Viszont a repülők tényleg nem nagyon járnak estig.Read more

• Day3

ShalomSabbath

November 3, 2017 in Israel

Kiadós reggeli után szokásos pihi a poolnál- ma kicsit hűvösebb, de azért nem kell megfagyni😀.Holnaptól fogyókúra.Kicsit görcsölünk előre a visszaúton, lemaradunk-e a hajnali Ryanair buszról. Kíváncsi vagyok, a sabbat mit csinál itt, mi mindenesetre nem kapunk a happy hour keretében már semmit 1/2 5-kor, pedig hol van még a naplemente.Screwdriverrel próbálunk vígasztalódni és whatsappal helyet foglalni a buszra, bár szerintem nicht beszáren, ahogy Fagyesz mondja 😀 Aztán este felderítem szólóban a péntek esti Eilatot; kisebb nyüzsgés, de azért vannak bőven, sok az orosz, üzletek is általában nyitva, ezt a pénztárcám is bánja 😔 Kezd előjönni belőlem a húsevő; azért a kóser reggeli egy kis bacon és/vagy felvágott nélkül totális éhhalál.Ráfanyadolom az otthoni megmaradt szendvicsre egy kis yoghurttal, de azért egy kis csabai kolbász jól jönne...Read more

• Day2

Még mindig csütörtök

November 2, 2017 in Israel

Aztán a napi robot után egy kis happy hour -nem nagy szám, de mégis- olasz cappuccino és narancsos piskóta for free, majd igazi izraeli dzsúszos ferihegyi vodkás screwdriver után nyakunkba vesszük a cityt.Azaz a kifutópályát megkerülve átmegyünk a világhírű -Eilat büszkesége, it's a must - szökőkúthoz, mellette a modern Eilat múzeum és egy jópofa akadályokkal teli koripálya, majd megnézzük a régi turista központot- hát nem egy nagy szám.Visszahúzunk a tengerparti promenádra, továbbra is nagyon csiricsáré, sétálunk egy nagyot a zűrzavaros -számomra inkább taszító- ízléstelen megahotelek szövevényében, csilivili üzletek,iszonyatos árak, sok orosz duma.Hát így.Ja, és vasárnapra lefoglaltam Petrát!Read more

• Day2

Csütörtök, második nap.

November 2, 2017 in Israel

Nyugis éjszaka -nem volt légiforgalom?- vagy csak az esti pezsi? Reggel kicsit szeles verőfényes nap, Edit fut a tengerparton- én nem 😜. Fenomenális reggeli után indul a szokásos robot- medence, olvasás, fürdés, alvás, döglés.
    Természetesen ezzel a reggelivel megtörtént a nap uccsó étkezése -max 1 kis koktél- és no more shawarma, a magyarok istenére stb stb...

Never miss updates of marianna kustel with our app: