marianna kustel

• Jul30

Uccsó nap, Helsinki

July 30 in Latvia

Ha hétfő, akkor Helsinki. Érdekes sok évtized után.... Hajnali 3/4 7-kor indulás, a komp 8-kor indul, 1/2 11-kor már Helsinkiban kikötünk.Először a katedrálishoz mászunk fel, a nagy téren nemzetközi zenebona, finn, norvég, angol és dél koreai együttesek zenélnek, táncolnak, stb.Kicsit fárasztó.Persze a templom nem nagy cucc.Aztán buszos városnézés:Helsinki nem lett vonzóbb az utóbbi évtizedekben, max a szikla templom izgi még mindig. Utána kis lődörgés, nosztalgiázás, még átsuhanunk a piacon és ennyi volt. A Priority Pass birtokában 😜 még beeszünk/iszunk, majd irány Budapest!!!Imádtam, szuper út volt cakkpakk!Read more

• Jul30

Vasárnap Rigában

July 30 in Estonia

Szóval azt már láttam, hogy Riga nagyon bejön, a három főváros közül a legjobban. Pedig a többit is imádtam, igazság szerint lehet hogy nagyon rá voltam cuppanva régóta a balti országokra -nagyon izgattak- de tényleg mind más és nagyon érdekesek. Az út is jól van felépítve, nekem Tallin a csúcs. És ez nagy szó, így hogy negativisztikus voltam Tallint illetően. Tényleg szuper! Ráadásul nem állt össze a fejemben sehogysem ez a három kis ország, tudtam hogy nagyon kulturáltak, de mind a térképen, mind a fővárosok tekintetében sötét lónak számítottak. Most úgy helyükre kerültek.És Tallint külön is imádom. A kanyargós utcácskákkal, a gyönyörű megmaradt/újjáépített Hansa házacskákkal, az alsó és felső várossal, jó kajákkal és nagyon kedves emberekkel- egyszerűen szuper!Nyilván ez a bolond időjárás is hozzájárult - nem elég, hogy a nap júliusban nagyon hosszú, de dögmeleg is van, szóval hihetetlen mázli! Délelőtt Ildikó-tündéri guide- unk várost vezet, délután becsatlakozunk a szokásos free tour-os sétára, ami itt is szuper!Belelátunk az észtek lelkébe, stb. , aztán még egy kis lógás és irány Surány....Read more

• Jul29

Szombat este Rigában

July 29 in Estonia

Az az igazság hogy teljes rehabili.Ez egy klassz hely.Naggyon!Hosszabban majd a vasárnap címszó alatt írok, de már ez is lenyűgözött. Gyönyörű tizenxszázadi épületek, Hansa hagyomány, csodás tűhegyes templomtornyok, nagy élet, isteni meleg, ráadásul egy klassz rák vacsora Proseccoval.Ennyi kell a boldogsághoz 😜

• Jul28

Sajnos már szombat :(

July 28 in Latvia

Isteni Bellevue Riga szállás, még hűtő is volt kis "házi" rozénknak, szóval szokásos rokfort/kesu/pari/barnakenyér vacsi maradék Bauskából, de pont elég is.Kicsit kivagyunk lábilag (feltörés), szóval kihagyjuk a péntek éjszakai holdfogyatkozást, majd legközelebb 😂. Reggel szuper kajci, haltömeg, juice teszt is ok, gyönyörű barna kenyér, max egy kis pezsi lehetne 😀.9-kor indulunk Észtország fővárosába, Tallinba, ami kb 300 km.Közben benézünk a Sigulda melletti nemzeti parkba, gyönyörű, rendezett, még a lusta Oriknak is kedvük van egy kis sétára. Felmászunk az 1207-ben épített, majd később lerombolt és félig-meddig rekonstruált Turaida várának őrtornyába, ahonnan isteni kilátás nyílik a Gauja folyó mentén elterülő gyönyörűen vidékre.Aztán egy kis isteni kávé+süti után nyakunkba vesszük az országutat és utazunk észak felé. A táj nagyon finn jellegű már, sok fenyő, nagy nyugis lapos lakatlan vidékek, olyan idegrendszer kisimító táj.Hát őszintén szólva rámfért...Aztán hosszú buszos zötykölődés-közben egy kis isteni borscs leves mint a régi szép régi Bajkálos időkben- végre beérkezünk Tallinba.Nekem valahogy előítéleteik vannak, talán az elővárosok posztszovjet jellege nem szimpatikus, na meg a szálloda sem éri el a Bellevue színvonalát.Emellett rokiszobát kapunk és ahogy beérünk vad zápor, szélvihar, stb.De hamar eláll, irány a belváros és aztán mint a mesékben minden jóra fordul...Read more

• Jul27

És megyünk tovább; megnézzük a katedrálist a gyönyörű .kolostorral, a csdálatos Eizenstein tervezte szecessziós házakat, megkóstoljuk jellegzetes Balsam "unicumukat". Végül megint hullafáradtan irány a jó kis Bellevue szálloda!

Még mindig péntek!

July 27 in Latvia

Az az igazság, hogy nagyon szép és érdekes ez a kastély és a lettek gyönyörűen rekonstruálták.Tényleg elrepült az a 2 óra, amit itt töltöttünk, pedig igencsak be kell dobni magukat, hogy a szovjet idők után gatyába rázzák az épületet with all ite belongings. De megéri, gyönyörű- csak a kávé fos a büfében 😉

Péntek délután-Riga

July 27 in Latvia

A sétát a House of Blackheadstől kezdjük, ami az egyik fő látványsság; 1344-ben építették, német még agglegény céhlegények lehettek itt tagok. Aztán sok-sok érdekességet látunk a kanyargós utcákon csavarogva a három balti főváros legnagyobbikában, de mielőtt belevetnénk magunkat a városnézésre, a Szent Péter templom tövében elfogyasztjuk szerény 😜 ebédünket: isteni kagylót egy kis proseccoval.

Hát itt a péntek...

July 27 in Latvia

Jó kis pihi után jó kis reggeli, majd indulás a híres-nevezetes Rundale kastély.Ezt hívják balti Versailles-nak, ugyanaz az olasz építész tervezte, mint a szentpétervári Téli Palotát. Engem a fertődi kastélyra emlékeztet, gyönyörűen rendbehozták mind a 300-nál is több szobát.Egyébként Pavlova hercegnő kegyence, Biron építtette, de a hercegnő finanszírozta.Nyári lakként szolgált, de minden kényelmet kielégítette, csodálatos bálokat, fogadásokat és lakomákat rendeztek itt a XVII-XIX.században.Read more

Never miss updates of marianna kustel with our app: