• Day 129

Kyaiktiyo - Golden Rock

January 7, 2017 in Myanmar ⋅ ⛅ 11 °C

Myanmar is nog niet zo toeristisch en het is een enorm groot land, hierdoor is het vervoer nog niet super snel en neemt veel tijd in beslag. Om de lange reis op te delen maakten we een stop in Kyaiktiyo. Dit is, net als de pagoda in Yangon, een bedevaartsoord. Boven op een berg ligt een grote rots die door gelovigen wordt beplakt met bladgoud. Zij geloven dat de Golden Rock niet omlaag rolt omdat een haar van Buddha de steen tegenhoudt. De weg naar boven was al een attractie, met een volgestampte vrachtwagen over kilometers lange bergpaden en haarspeldbochten. We waren in het weekend en dit betekende dat heel veel locals gingen overnachten op de berg. Boven op de berg lag de immense Golden Rock, stonden wat tempels, we hadden een mooi uitzicht en er waren honderden/duizenden locals. Ook werd hier jonge jongens kaal geschoren om vervolgens een tijdje als monnik te leven. Het was heel apart om te zien en mee te maken!Read more