Satellite

Kyaiktiyo - Golden Rock

January 7, 2017 in Myanmar ⋅ ⛅ 11 °C

Myanmar is nog niet zo toeristisch en het is een enorm groot land, hierdoor is het vervoer nog niet super snel en neemt veel tijd in beslag. Om de lange reis op te delen maakten we een stop in Kyaiktiyo. Dit is, net als de pagoda in Yangon, een bedevaartsoord. Boven op een berg ligt een grote rots die door gelovigen wordt beplakt met bladgoud. Zij geloven dat de Golden Rock niet omlaag rolt omdat een haar van Buddha de steen tegenhoudt. De weg naar boven was al een attractie, met een volgestampte vrachtwagen over kilometers lange bergpaden en haarspeldbochten. We waren in het weekend en dit betekende dat heel veel locals gingen overnachten op de berg. Boven op de berg lag de immense Golden Rock, stonden wat tempels, we hadden een mooi uitzicht en er waren honderden/duizenden locals. Ook werd hier jonge jongens kaal geschoren om vervolgens een tijdje als monnik te leven. Het was heel apart om te zien en mee te maken!Read more

Bart en Dorine Weijts

Guus en Lyanne, wat een mooie en indrukwekkende reis hebben jullie gemaakt! We hebben genoten van de leuke informatieve verslagen en de prachtige foto's! Geniet nog lekker van de laatste dagen en sla maar wat warmte op want hier is het koud. Alvast een goede terugreis, maar eerst nog even genieten.

1/18/17Reply
    Elly Teunissen

Zo te lezen een mooie afsluiting van jullie geweldige reis. Geniet nog een paar dagen.

1/19/17Reply
    Guus Aarts

Dankje! Ja we zijn ons al aan het voorbereiden op de kou haha!

1/19/17Reply