Festival day Hsipaw

October 19, 2016 in Myanmar ⋅ ☀️ 20 °C

Toen ik gisteren aankwam was er al veel keiharde muziek te horen in de stad. Dit was blijkbaar alleen maar een beetje proefdraaien voor de grote dag, voor vandaag dus!

Het hele stadje stond echt volledig op z'n kop! Koningsdag, carnaval en oud en nieuw tegelijkertijd. Overal zelfgemaakte constructies met zoveel mogelijk enorme speakers op een truck met keiharde dance muziek. Iedere familie/straat/vriendengroep had een truck en dus ging alles keihard door elkaar. Vlak achter die enorme speakers stonden ze te dansen, veelal met dezelfde shirts aan zodat je kon zien waar ze bij welke truck ze hoorden.

's middags gingen al deze trucks in een vele uren durende parade achter elkaar door de stad. Verder ook overal kraampjes met eten/drinken, kleding enz. Een enorm spektakel wat echt nergens mee te vergelijken is.

's avonds ging het gewoon door met hier en daar ook nog wat vuurwerk. Ze doen dit een keer per jaar en heeft iets te maken met de 10e volle maan van het jaar. Ik moet alleen nog even uitzoeken wat er nou precies gevierd is. Tussendoor ook nog even Sunset Hill opgefietst voor een mooie zonsondergang.