Sightseeing Tokyo

December 17, 2016 in Japan ⋅ 🌙 6 °C

Tokyo voelt totaal niet chaotisch of druk. Ondanks de enorme hoeveelheid mensen is het een vrij relaxte stad. Steden als Bangkok en Jakarta zijn veel drukker en chaotischer.

Eerst zijn we naar de Sensoji Temple gelopen. Vooral de gigantische lampionnen zijn indrukwekkend. Net als in Myanmar en China, ook hier erg veel jongeren die de tempel bezoeken. In tegenstelling tot de Westerse wereld is hier geen of in ieder geval minder sprake van een vergrijzing in de godsdienst.

Met de metro vervolgens naar het Imperial Palace gegaan. Dit is een vrij groot gebied midden in de stad met een aantal gebouwen in een mooi aangelegde tuin met een brede gracht ter bescherming.

Voor een mooie foto van Mount Fuji moesten we naar het Bunkyo Civic centre. Hier kan je gratis naar de 25e verdieping. Helaas was de berg slecht zichtbaar door de laagstaande zon. Wellicht moeten we dit later nogmaals proberen maar dan in de ochtend.

We liepen langs de Tokyo dome waar die avond een concert was van een Japanse boyband. Overal liepen tiener meiden die naar het concert gingen. Wij liepen toevallig langs een English pub waar we dan maar ff een biertje namen. Het was tenslotte toch ook hier gewoon zaterdag middag! Een paar biertjes later was het ineens 21:00 en dus een mooie tijd om het hostel weer op te zoeken.