Satellite
Show on map
  • Day 96

    Once in a lifetime

    December 31, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

    De totale reis is grotendeels rond één event opgebouwd, oud en nieuw in Sydney! Al jaren op het lijstje en vandaag was het dan eindelijk zo ver.

    Rond 11:00 al uit het hostel gelopen om nog even wat boodschappen te doen. Brood, bananen, chips, snoep, red bull en een paar flessen water. Daar moest ik de dag wel mee door komen. Om 11:45 stond ik aan het einde van een lange rij om binnen te komen bij Macquarie's point. Vanaf dit punt heb je uitzicht op de brug met het Opera house op de voorgrond.

    De rij was enorm lang maar binnen ander half uur waren we al binnen. In de rij had ik ondertussen kennis gemaakt met een groepje mensen uit Engeland, Noorwegen en Duitsland. Zij hadden twee vriendinnen die al binnen waren en een plekje voor ons open hielden. Gelukkig was het een klein beetje bewolkt zodat je niet volledig stond te verbranden.

    De dag verliep eigenlijk best wel snel. Alleen wel vrijwel alcohol vrij. Je mocht geen alcohol mee naar binnen nemen en een blikje bier was $ 8,-. Maar met zoveel mensen (15.000) op een redelijk kleine ruimte was het maar goed dat er geen dronken mensen liepen. Dat zou alleen maar problemen veroorzaken.

    Om 21:00 was er een 'kids' vuurwerk. Dit doen ze zodat kinderen ook een vuurwerk kunnen zien maar niet speciaal gewekt hoeven te worden of enorm lang op hoeven te blijven. Ook dit vuurwerk was al best mooi.

    Tijdens het vuurwerk om 21:00 stond ik best op een mooie plek. Dus besloot ik daar maar te blijven staan tot 24:00. Dit ging wel maar was wel afzien en ook best link. Je kon echt geen kant op. Gelukkig bleef iedereen gewoon rustig en gebeurde er niks. Tijdens het wachten vooral met een paar Indiërs staan te praten. Volgens mij is 70% toerist die op deze plekken naar het vuurwerk komt kijken.

    Het wachten duurde lang en vooral de laatste paar uur waren niet comfortabel. Maar toen het om 24:00 los ging, was ik dat direct vergeten. Een geweldig spectaculair gezicht. Vuurwerk voor de brug, vuurwerk op de brug, lasers, muziek, vuurwerk vanaf boten in het water en op het laatste ook nog vuurwerk onder de brug. Super gaaf om mee te maken!
    Read more