Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 115

Hiking Torres del Paine NP

19. januar 2017, Chile ⋅ ☁️ 23 °C

Om 5:30 uur de wekker! Om 6:15 uur werd ik namelijk opgehaald. Gelukkig kon ik al wel gebruik maken van het gratis ontbijt in het hostel.

Na het ophalen van wat andere mensen gingen we op weg naar Torres del Paine NP. Na ongeveer 2 uur rijden, kwamen we bij de kassa. Niks is gratis.

De hike die we gingen doen was naar de basis van drie torens (de Torres). 11 kilometer heen en dus ook weer 11 kilometer terug. Het was een erg mooie wandeling dwars de bergen. Vooral het laatste gedeelte ging vrij stijl omhoog. Het laatste gedeelte was er ook geen pad meer, maar meer een bepaalde route over stenen.

We deden er 4 uur over om naar de top te lopen. Een flinke inspanning maar het was het absoluut wel waard. Een super mooi blauw meer met op de achtergrond de drie torens.

Na een half uurtje uitrusten en foto's maken, begonnen we weer aan de weg terug. Dit ging iets sneller dan heen maar was nog altijd zo'n 3 1/2 uur. Wel kwamen we onderweg een vos tegen, dus ook nog een beetje wildlife.

Rond 22:00 uur eindelijk weer in het hostel, snel wat eten en slapen!