Satellite
Show on map
  • Day 122

    Long day!

    January 26, 2017 in Brazil ⋅ ⛅ 21 °C

    Afgelopen nacht pakte ik om 23:45 de taxi naar een busstation in Montevideo. Hier ging om 0:20 een bus richting het vliegveld. Ik had verwacht dat de bus op dit tijdstip redelijk leeg zou blijven, maar na een aantal haltes waren vrijwel alle 40 plekken bezet.

    Mijn vlucht ging pas om 5:15. Ik wilde echter niet de allerlaatste bus pakken, dus vandaar al de bus van 0:20. En met Netflix op mijn telefoon is wachten op een vliegveld ook weer niet zo heel erg.

    Ik vloog eerst naar Sao Paulo. Hier moest ik vervolgens een paar uur wachten op mijn aansluitende vlucht naar Londrina. Dit is in het zuid-westen van Brazilië. De voetbalschool waar ik naar toe ging, is gevestigd in het plaatsje Arapongas. Vanaf Londrina nog zo'n 35 kilometer rijden (eerst met een taxi naar het busstation, vervolgens met de bus naar Arapongas en ten slotte weer met een taxi naar de voetbalschool.

    De academy waar ik de komende zes weken verblijf, heet Laranja Mecanica. Zo noemde men het Nederlands elftal in zuid-Amerika in de jaren '70. Het is dan ook door een Nederlander opgericht.

    De academy ziet er erg netjes uit. Drie redelijk goede grasvelden, twee kleine zwembaden, een recreatieruimte, een keuken en een fitnesszaal. Op dit moment ben ik de enige trainer van buitenaf, maar binnenkort komen er nog anderen. Er loopt een Braziliaanse trainer rond waar ik morgen gelijk mee op stap ga naar een toernooi.
    Read more