• Day 180

Salar de Uyuni trip, day 1

March 25, 2017 in Bolivia ⋅ ⛅ 26 °C

We vertrokken dus rond 10:30 uur. Met 6 man in een jeep, een Nederlander, een Turk, een Spanjaard en een stelletje uit Brazilië. Als eerste reden we net buiten Uyuni naar een soort kerkhof voor treinen. Op een aantal stukken verlaten rails staan hier verschillende treinen en wagons.

Na een ongeplande tussenstop in Uyuni om van auto te wisselen (er was iets met het ontstekingsmechanisme) gingen we echt op weg.

De eerste stop was al gelijk op het begin van de zoutvlakte. Echt een bizarre omgeving. Overal waar je kunt kijken, zout! Een grote witte vlakte! Er zijn ook een aantal plassen waar gas naar boven komt. De volgende stop was bij het 'hotel de sal' hier kregen we een lunch.

Na de lunch werd het alleen maar mooier en mooier. Eerst een stop waarbij we zo'n beetje de enige waren. Dus dan zie je de onmetelijkheid pas echt goed. De stop daarna was een stuk waarbij de zoutvlakte bedekt was met een laagje water. Hierdoor ontstaat er dus een enorme spiegel waarbij je op sommige plekken het verschil amper ziet tussen de grond en de lucht.

Rond 18:30 uur kwamen we aan in het plaatsje San Juan. Hier staat het hotel waar we deze nacht verbleven. Het hotel was vrij basic, maar wel prima. Alleen geen WIFI...