Sightseeing Jeruzalem part 2

July 8, 2019 in Israel ⋅ ⛅ 27 °C

Ook vandaag gingen we naar Jeruzalem.

De eerst stop was op de Olijfberg. Hier ligt een enorme begraafplaats met een geweldig uitzicht over de stad. De Al-Aqsa moskee en de Dome of the rock met zijn gouden koepel zijn vanaf hier mooi te zien.

De tweede stop was het Hof der olijven waar veel olijfbomen staan en een kerk met de rots waar Jezus zou hebben gebeden.

Vervolgens gingen we weer naar de Klaagmuur. Dit is ook overdags bijzonder, maar ‘s avonds was de sfeer toch heel anders. Nu waren er ook veel meer toeristen. Er waren nu wel heel veel Bar Mitzvah’s aan de gang. Dus dat is dan overdags wel weer leuk om te zien.

In de stad zelf liepen we over de Via Dolorosa. Dit is de route die Jezus zou hebben afgelegd met het kruis op zijn rug. Deze route eindige dus vanzelfsprekend op de plek van de Heilige graf kerk. Hier is de plek waar het kruis gestaan heeft en tevens de plek van het graf en de wederopstanding.

Hier deden ze wel moeilijker over een korte broek dus moest ik mijn sarong om mijn middel. Toch wel een indrukwekkende plek!

De stad bestaat uit vier wijken. De Islamitische wijk, de Joodse wijk, de Christelijke wijk en de Armeense wijk. Dit gaat hier gewoon allemaal prima samen.

‘s avonds was het meeste gesloten (maandag avond) maar Paul had een kennis hier die zelf een soort discotheek had (Soul). Die opende hij speciaal voor ons. Met wat bier en zelfs karaoke werd het weer best gezellig!