Het is weer tijd voor een nieuw avontuur! Chris en ik hebben besloten er in mei lekker een paar daagjes tussen uit te gaan en de pijl is dit keer op Keulen gevallen Read more
  • 376kilometers

Dag 1. Best seats in the house

May 19 in the Netherlands ⋅ ☁️ 21 °C

Vandaag was eindelijk de dag dat we vertrekken. Een weekje vrij waarvan we er vier in Keulen gaan vertoeven. Vanochtend de laatste dingetjes gedaan, spulletjes gepakt en de kitties keihard gekroeld en BAM! (Gelukkig verzorgt mijn lieftalle moeder deze in mijn afwezigheid) De reis kon beginnen.

De heenreis verliep vrij soepel, behalve dat de tram die ik naar 't CS pakte langere tijd stil stond, waardoor ik weer miniature panic attack had en dacht m'n overstap niet te halen. Eindstand: nothing on the hand, heb ruim m'n trein naar Utrecht gered waar ik met Chris zou meeten.

We waren ruim op tijd op Utrecht dus konden nog wat te eten halen en blarenpleisters! Die heb ik nodig omdat ik ze NU al (HOE dan?!) begin te voelen. Misschien toch maar een keer goede schoenen kopen.

Eenmaal op het perron kwam onze trein aangesjokt. Op het perron stond een Duitse man met zijn dochter en een super cute puppy hondtie. Chris wilde 'm ontvoeren en meenemen de trein in. Wat ook handig is, is dat er tegenwoordig keurig aangegeven wordt, waar welke wagon precies stopt, wat nogal van pas kwam aangezien we gereserveerde stoelen hadden. Helaas zat er een verlepte Duitser op onze plek die snel plaatst maakte voor ons en aan de andere kant van het gangpad ging zitten die ook gereserveerd bleek te zijn en door NIEMAND minder dan het de Duitse man + dochter featuring het puppyhondtje. Dit super schattige hondje hebben we Benjamin de reishond genoemd, hoewel deze later Emma bleek te heten. Zie foto, dat is toch veel meer een Benjamin?

Het chille was dat we een plekje aan het raam hadden gereserveerd. Hiervan is ook echt heel veel terecht gekomen /sarcasm (zie foto). Daar betaalde gij dan voor. Voordeel was dan wel weer dat je zonder zwoksels zit en de muur zelfs koel aanvoelde. Dikke win!

De treinreis verliep verder prima en Chris heeft zelfs Benjamin een paar keer STIEKEM kunnen aaien. Dit bovenop een nieuwe game die we allebei op de Switch hadden (Big City, Little Kitty) en de reis was voorbij voordat we er erg in hadden. Uitgestapt (en dat zonder de koffers te vergeten) gingen we voel goede moed aan de wandel op zoek naar onze slaapplek voor de komende dagen. Dit ging allemaal vrij soepel door de magie van Google Maps.

Eenmaal in het hotel aangekomen leek het wel of we in een Metal Meeting beland waren, behalve de bejaarde die achter de balie stonden uiteraard. Wellicht is er wel een Metal feessie in de buurt? Heb het nog niet kunnen vinden. In de kamer aangekomen kwamen we erachter dat we een soort bad-, slaapkamer combi hebben. Intrigerend en ik heb het nog nooit gezien. Ziet er wel uit als een goede sexdouche. Gelukkig is de WC wel apart, hoewel hier ook zo'n semi-doorschijnende deur in zit. En geen minibar om drankjes koel te houden.. boeeee... Verder prima kamertsj.

Ennn erop uit! De buurt ontdekken! Avontuur! Na een korte wandeling langs een kerk, bibliotheek en de media school van Keulen kwamen we ut op een soort hoofdplein waar we zijn neergestreken. We gingen zitten bij een plekje genaamd caffer & gelato, maar alsnog heb ik in mijn beste Duits geprobeert bier te bestellen en warempel, het is nog gelukt ook! Driewerf hoezee voor al die Duitse gasten van toen ik nog in de horeca werkte.

Na wat drankjes verorbert te hebben zijne we even terug gegaan naar het hotel om op te frissen wannnnt Chris had gereserveerd bij Hard Rock Cafe! Dat is tevens ook gelijk de regel. Als je op vakantie bent en in de betreffende stad is er een hard rock cafe, dan moet je erheen om er te eten en een kledingstuk te kopen. Ik heb de regels ook niet gemaakt

Zo gezegd, zo gedaan! We waren iets vroeger dus wij enthousiast dat winkeltje besnuffelen om te kijken of ze iets hadden wat onze fashion drang kon stillen. Uiteindelijk een leuk shirt gevonden, met dank aan Chris, alleen hadden ze deze niet in mijn maat. Gelukkig stond Stephan achter de balie welke ten hulp schoot en ging kijken of de betreffende maat nog aanwezig was. Enkele minuten later kwam hij weer vrolijk naar beneden gehuppeld met het betreffende kledingstuk. HOEZEE, het geluk is aan mijn zijde, ware het niet dat het artikel blijkbaar niet meer in de kassa stond. Ik denk dat Stephan het wel 23x met 6 verschillende shirts heeft geprobeerd, een encyclopedie van kledingstukken erbij had gepakt 37 verschillende codes HANDMATIG heeft ingevuld, maar helaas zonder succes. Het zweet begon aan alle kanten te gutsen totdat je jongeman een GENIAAL idee had. Een ander item met dezelfde prijs scannen. Ouwe legend. Eind goed, al goed.

Time for the food. Ik heb een epische burger verorbert terwijl Chris de vega variant naar binnen heeft geschoven. Wat semi-ok cocktails erbij en een veuls te machtige cheesecake later waren we ook wel weer klaar. Oh, wel geleerd dat Mike Shinoda best een vet solo nummer gemaakt heeft. Zo leren we ook nog wat vandaag

Terug naar het hotel gewaggeld wat verder ook vrij uneventful was, daar aangekomen hebben we nog even gechilled voordat we de oogjes sloten en vertrokken naar het Duitse dromenland.

Bloemetjes snuffelen

May 20 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

Een nieuwe dag met nieuwe kansen. Die we vol benut hebben aangezien we geen ontbijt hadden geboekt en dus ook geen PRANGEND gevoel hebben ons te haasten omdat we nog moesten ontbijten. Het hotel boodt het wel aan, maar voor 24 euro per persoon, wat aan de stevige kant is. Daar ging onze Nederlands hartje niet echt sneller van kloppen. Lekker rustig aan gedaan en pas rond een uurtje of 12 gingen we op pad. Chris moet natuurlijk wel der make-up en dergelijke doen.

Onze wandeltocht ging eerst richting het station, omdat we hier de dag ervoor gezien hadden dat de supermarkt daar wel gewoon open is en dat je daar voor een normale prijs iets kunt halen. Toen we uit het raam keken bij het hotel was het grijs een bewolkt en zag het eruit alsof het elk moment kon gaan regenen. Dus wij braaf jasje meegenomen, paraplu (want Chris is Ms. Prepared) na vijf minuten: BAM volle zonneschijn op je bakkes. Jas uit en om middel binden en gaan met die banaan. Vanwege het weer had ik me niet ingesmeerd, dus ben benieuwd of ik morgen krab-jezus ben. Anyhooo, tijd voor ontbijt

Zo gezegd, zo gedaan en djeezus titty fucking Christ wat was het daar druk. Het leek wel een bende krioelende mieren die elk een stukje brood probeerde te pakken. Het was nog net geen Mortal Kombat. Wij ons er doorheen gewurmd zodat we in ieder geval al iets te drinken konden pakken. Wij weer terug naar het brood gedeelte waar we iets hadden uitgekozen. Chris wilde nog een croissant, alleen waren deze slecht gelabeld. Ik ben maar met goed geluk erin gedoken. Eindstand: Ik had iets gepakt met chocola en Hazelnoot. Chris list geen chocola en ik lust geen hazelnoot. Mijn croissant uitpik skills hebben me wel hard in de steek gelaten deze keer. Oh well, weer een prullenbak van extra inhoud voorzien.

Wij vervolgens het station uitgelopen om aan de andere kant te belanden in een soort ghetto waar we een bankje of iets dergelijks zochten om onze maal te kunnen verorberen. Blijken hebben Duitsers hekel aan openbare bankjes, want deze waren bijna NERGENS te vinden. Dus maar leunend op een halve plantenbak onze broodje soldaat gemaakt waarna we verder zijn gaan lopen op Avontuuuur.

We hadden het idee om richting het noorden te lopen. Hier was zowel een dierentuin, als een skulpturenpark (jawohler) en een botanische tuin. Genoeg opties en dan kunnen we daar wel een keuze maken We liepen random door wat een beetje een hipster wijk voelde, met allemaal leuke pleintjes en terrasjes. En een grote poort! Die z',n doel een beetje voorbij schoot, omdat je er gewoon omheen kon lopen, maar hey, het zag er in ieder geval koel uit! Er hing zelfs een boot in. Dit plaatsje hadden we even mentaal opgeslagen.

Verder in de wijk kwamen we langs allemaal mooie gebouwen wat ons een beetje aan een mediterraanse sfeer deed denken en zelfs een prachtig statig gebouw wat aan een ambassade deed denken. Wat ook wel chill is hier in Duitsland is dat voetgangers vaak voorrang hebben op afslaande wegen vanwege zebrapaden en geen stoplichten! Eenmaal in het gebied aangekomen stond er een man keihard te tütterren omdat.. hij Duits is I guess? Er kwamen zelfs een fietser aan om er wat van te zeggen. Bijna keihard rellen dus! Eigenlijk niets aan de hand.

Omdat we ongeveer 23915 kinderen richting de dierentuin zagen lopen en we daar precies -1 zin in hadden, besloten we voor de botanische tuin te gaan wat nog een extra goed keuze was, want deze was complimento gratisch. Onze Nederlandse DNA sidderde van excitement en het was daar ook nog eens een stuk rustiger.

Eerst daar even op een bankje gechilled want blijkbaar zijn ALLE openbare bankjes van HEEL Keulen in deze botanische tuin neergeplempt, want deze stonden hier om de 2,4 meter. Na kinderen gezien die wegrende van hun ouders zijn we de tuin ingedoken. Je werd begroet door een gigantische fontein met rijen bloemen ervoor en een pretty pretty gebouw wat een venue bleek te zijn. Benieuwd wat voor evenementen hier gegeven worden. Verder genoten van alle plantjes en bloemen zeker van een EPISCHE bloem genaamd 'Hello Darkness'. Chris heeft gelijk weer inspiratie opgedaan voor tattoo's.

Verder kwamen we nog een soort barretje tegen waar je wat te drinken/eten kon bestellen wat je dan vervolgens mee kreeg in een soort draagtasje zodat je het park in kon meenemen en ergens kon picknicken, ware het niet dat je NERGENS OP HET GRAS MAG ZITTEN. Maarja genoeg bankjes natuurlijk, wij besloten daar in de schaduw te blijven en te genieten van een biertje en super lekker mango ijs. Wat verder nog bizar was is dat er mensen gewoon aan de rand van het park wonen met uitzicht op de tuin. Vette shit! Tevens hebben ze normaal gesproken ook nog een soort tropische tuin, deze was nu alleen dicht omdat <insert een Duitse text die ik niet begreep hier>. Ohwja, we hebben ook nog batsende blauwe libelles gezien.

Nadat we het park uitgewoond hadden waagde er ons weer aan de terugweg waar we een tussenstop hebben gemaakt bij DE poort voor een late lunch (het was ondertussen alweer 4 uur). Hier streken we nog en heb ik een BOCKworst XXL verorbert met een biertje terwijl Chris een gezonde ei met spinazie had (aanrader) en een cocktail waarvan we de naam alweer vergeten waren. Raar genoeg bij de rekening had hij de fooi er al opgezet, wat apart is? Geen zin om er gezeik van te maken heb ik dat maar netjes betaald.

The journey to the hotel continues met wederom een tussenstop. Dit keer een plein naast het plein waar we de dag ervoor gezeten hadden. Hadden we totaal gemist vorige dag. Het is gewoon pleinsception hier. Anyhooo we hadden trek in cocktails dus daar gingen we ook voor! Deze genuttigd en besloten er nóg maar één te nemen, want ja happy hour was goedkoper enzo dus ja dan moet het maar eh. Ik maak de regels ook niet. Duurde alleen we ff, omdat de dame bijna zo goed als alleen liep. Gelukkig kwam er later reinforcement die onze order opnam. Verder op stond nog een straatband straatband achtige dingen te doen en bedelen voor geld. Het klonk best aardig dus Chris heeft een donatie gedaan. Bless her heart.

En door naar het hotel met nog één laatste tussenstop: el supermarkto. Wat Spaans is voor de supermarkt. We moesten tenslotte nog wat avondeten maar wilde gewoon iets kleins meenemen naar de kamer zodat we daar konden chillen. Hier besloten een Ceasar salad mee te nemen en 2 verschillende Kolsch biertjes voor vergelijkend ware onderzoek.

Eenmaal in het hotel aangekomen zagen we dat de salades nog bevroren waren dus wij dachten we laten ze gewoon ff staan en doen ontspannen (veel gelopen tenslotte). Helaas bleven sommige dingen wat langer bevroren terwijl de rest sompiger werd dan de moerassen van New Orleans. Er zat een zakje saus bij wat meer inhoud dan 14 van die salades had, dus dat er maar overheen geplempt in de hoop dat het te nassen was, maar wat het uiteraard alleen maar sompiger maakt. Uiteindelijk toch maar met lichte tegenzin verorbert en zo kwam dag twee in Keulen ten einde. We sloten onze ogen voor de nacht klaar voor een nieuwe dag!

Dag drie: Regen en Divine Pizza

May 21 in Germany ⋅ ☁️ 21 °C

Dag drie in Keulen en ik zing nog net geen Schlagermuziek mee. De gezelligheid is goed te voelen in Keulen hoewel dat vandaag wel iets minder is omdat voor de doodgewone Duitser de werkweek ook weer is begonnen. Het was afgelopen dagen natuurlijk Pinksteren en blijkbaar vieren Duitsers dat ook, vandaar dat er ook een hoop dicht was (dit wisten we van te voren though).

Afgelopen dagen hebben we hartelijk gelachen om het weer wat er in ons koude kikkerlandje was. Het was een boel regen en regen met nog een beetje regen en daarnaast ook nog een dash van regen en dat terwijl we hier afgelopen dagen PRACHTIG weer hebben gehad en ik weer intens veel sproetjes gekweekt heb (ik ben de taal bij 13.417 kwijt geraakt) . Helaas was dit keer Keulen aan de beurt. Lichtelijk dan… Volgens de voorspellingen. Mede hierom hebben we ook besloten om vandaag te stad in de gaan duiken en één van Chris haar favoriete bezigheid te gaan doen en dat is shoppen.

Het weer begon overdag nog best okay en liepen wij dus lekker in een rokje en een korte broek (je mag zelf raden wie wat droeg) te genieten van het nog prachtige weer. We hebben allereerst een licht ontbijt genuttigd in een tent die er veeeeels te fancy uitzag, maar wel pretty in pink was. Bleek één van de oudste cafe’s van Keulen te zijn en iets met Napoleon ofzo, maar zo ver rijkt mijn Duits helaas niet. Tevens met uitzicht op de Dom wat toch echt een meer dan impressive gebouw is. Die in Utrecht is er precies niets bij. Anyhoo, daar ook een epische cappuccino genuttigd, dit in paniek bestelt omdat we eigenlijk nog niet helemaal zeker wiste wat we wilde hebben, maar dayum dat was een echt verse cappuccino met fancy room in zo’n super grote kop. They don’t mess around here. Super vriendelijk personeel ook verder en wij vervolgende onze weg naar de stad.

Allereerst dook Chris een sieraad winkeltje in, want alles wat shiny is moet aanbeden worden. Hier was ook een mooi aanbieding waar Chris gretig gebruik van wilde maken en na alles uitgekamt te hebben heeft ze hierin een selectie gemaakt en wilde afrekening. Wij braaf naar de kassa komt er één of andere snol tussen die een vraag wilde stelde. An sich geen probleem denk je, ff snel tussendoor, maar nee zelfs de caissière was geirriteerd want die probeerde Chris haar e-mail te laten invullen zodat de rekening daar naartoe gestuurd kon worden. Ze gaf zelfs aan van “KENDE GIJ FF OPZIJ GAAN KHUT”, maar dan iets beleefder natuurlijk.

Verder hebben veel kledingwinkels getemd en Chris heeft een TUINBROEK gekocht. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Ze kan het in ieder geval DAMN goed hebben. Ik heb zelfs een giletje gekocht, ook gewoon omdat het kan en wat tanktops omdat ik hoop dat het festivalseizoen dit keer wat MINDER regen kent (eindelijk hoop, I know). Verder nog wat chille broeken gekocht en toen was het budget alweer op, maar natuurlijk zijn we ook nog naar zat andere winkels geweest.

Zoals de Mediamarkt! Waarom? Geen idee eigenlijk. Ook niets gehaald uiteindelijk, maar het is altijd wel ff leuk om er doorheen te struinen en te kijken naar dingen die je toch nooit gaat kopen. Verder zijn we ook nog een in kaaswinkel geweest waar ik ‘t liefst van alles één wilde meenemen, maarja is niet zo handig zonder koelkast om koel te houden natuurlijk, dus ik heb me maar ingehouden. Verder ook nog de lego winkel bezocht en tot de conclusie gekomen dat er toch nog wel wat vette sets zijn die we zouden willen hebben die eigenlijk VEULS te duur zijn, maar wie weet ooit op een mooie dag. Verder kwamen we ook nog in een winkel met allemaal nerd-spul, die een mooie aanbiedingen had op shirts waar Chris gretig gebruikt van heeft gemaakt. Harry Potter, Star Wars en Lord of the Rings galore. Zelfs nog een kelder gedeelde waar ze allemaal (lewd) animè spullies hadden. Verder ook nog een schattig winkeltje gevonden wat een soort Flying Tiger was, maar dan met heel veel dingen in de vorm van katten spullen. Gelukkig hebben we ons hier in kunnen houden. De Sapphora hebben we ook nog gedaan want zoals Chris altijd zegt: “als er ergens een Sapphora is, dan moet ik er heen. I don’t make the rules”. Geen idee van wie ze dat nou weer heeft. Hier heeft ze zich redelijke kunnen inhouden, maar toch nog een mooie aankoop kunnen doen.

Toen we daarna nog een kledingwinkel uitliepen was het KEIHARD aan het regen jonge. Dit gemengd met onweer (waar m’n telefoon al voor waarschuwde) zorgde ervoor dat we ervoor kozen om maar weer terug te gaan naar het hotel, waar we als een stel verzopen puppies aankwamen, want ondanks dat we een paraplu mee hadden, was deze vrij klein en liep het water steeds in Chris der nek *gniffel*. Gelukkig niet geëlektrocuteerd op de weg naar het hotel. Hier hebben we ons wat opgefrist om vervolgens (wel weer met natte sokken) op zoek te gaan naar avond eten.

Chris had trek in pizza dus we were on a mission to get some pizza. Wij liepen naar het pleintje waar we de eerste dag wat hadden gedronken want Chris herinnerde zich dat ze daar een pizzeria had gezien. De eerste pizzeria die we zagen zag er meer als een take away uit, dus toen zijn we maar doorgelopen en beland bij 60 seconds to Napoli en boy let me tell you. ALS je ooit in Keulen bent en een pizzaatje hier of daar kan waarderen. GA HIERHEEN. Oh my god die pizza’s zijn echt legendary lekker en ik weet niet wat ze ermee doen, maar het is episch. Lange tijd geleden dat ik zo heb genoten van een pizza. Blijkbaar laten ze het deeg 72 uur rusten en ze hebben speciale ovens uit Zuid Italië geroggeld. Deze stoken ze op tot 485 graden en dat lang geruste deeg gooien ze maar een minuut in de oven (dus blijkbaar weten we wel een beetje wat ze ermee doen) wat onderdeel is van de EPISCHE smaak sensatie, We twijfelde nog even om nog een pizza to share te bestellen, maar zijn uiteindelijk toch voor de aardbei tiramisu gegaan, welke ook echt meer dan keurig was. De pornstar martini’s van Chris maakte het helemaal af.

Chris heeft der pizza gehad nu was het Melvin bier tijd. Er was vlakbij het restaurant ook nog een craft beer café waar we heen wilde om met lekkere biertjes te verorberen. Helaas was ongeveer 98,45% van de weg afgezet en moesten we helemaal omlopen om er te komen en zelfs toen miste we het nog bijna. Dankzij Chris der scherpe blik hadden we de ingang gevonden. Hier zijn we neergestreken en hebben we lekkere biertjes geproefd. Het was niet super druk (makes sense, it being a random dinsdag avond and all), maar als nog hebben we een gezellige tijd gehad en er waren zelfs Ciders voor Chris om te proberen (nom, aardbei). Ze hadden zelfs nog een koelkast met biertjes die je mee kon nemen, dus hier ook nog een paar ingeslagen (niet teveel, want moet het ook mee terug sjouwen of course). Verder had hij nog een storing met z’n computer ofzo waardoor we tussendoor en met cash moeste betalen waar hij zich ongeveer 23,5 keer voor verontschuldigd heeft, maar we hadden nog cash over dus dit was precies 0 probleem.

Vervolgens weer terug gestrompeld naar het hotel (het was nu gelukkig weer droog) waar we wederom onze kamer weer terug gevonden hebben en in een diepe slaap zijn belandt. Die in de ochtend verstoord werd door een kerkklok die helemaal loco ging, maar daarover volgende keer meer.

Tschüss!

Dag 4: The end is near

May 22 in the Netherlands ⋅ ☁️ 17 °C

De laatste dag is aangebroken en dat laatste dag dat we kunnen genieten van de sexdouche. Na het lekker relaxen, opfrissen, het inpakken van onze spullen en het extreem op de proef stellen van het Duitse riool systeem was het tijd om uit te checken. Beneden aangekomen en de meest prototype, oudere Duitse vrouw stond achter de receptie. Het zou me niets verbazen als ze Helga had geheten. Ze was verder wel lief en we konden gewoon onze bagage daar achter laten, dus dat was wel chill.

Met nog een goed lang dagdeel voor ons was het natuurlijk de vraag wat we vandaag gingen doen. Je wilt ook niet te ver weg struinen of course. We besloten eerst op bezoek te gaan naar een bakker voor een licht ontbijt. Deze gevonden vlakbij de Dom waar we een simpel broodje gehaald en deze vacuüm getrokken hadden en nu we toch bij de Dom waren, was het tijd om een blik binnen te werpen. De deuren stonden open en hoewel er twee clergyman voor stonden die klaar waren om te vechten mochten we toch naar binnen.

Tot mijn verbazing barste ik niet in vlammen uit zodra ik naar binnen liep, dus dat is ook mooi meegenomen. Het was echt belachelijk groot en ruim van binnen en als ik naar boven staarde kreeg ik zelfs een gevoel van vertigo. Super veel en mooi glas-in-lood en kunstwerken op de pilaren! Super impressive and mingbogling hoe ze dat ooit hebben kunnen bouwen. (Waarom bouwen we tegenwoordig alleen maar van die lelijke shit). Verder kon je ook nog een stukje de crypt in, maar alles hier was zo afgezet zodat je precies net niets kon zien, maar hier zouden de canvassen van wat Duitse heiligen moeten liggen. Op een gegeven moment begonnen de orgels keihard te knallen en als ik IETS heb geleerd als gamer is dat je dan moet weg wezen want dan komt er een heftige boss fight aan.

Zo gezegd zo gedaan, toen we buiten kwam, zagen we wat donkere bewolking in aantocht dus besloten we maar ergens een drankje te doen! Overdekt natuurlijk. Chris ging voor een heerlijke ijskoffie en had een echt hele goede (huisgemaakte) ice tea. Duurde wel ff voordat we konden afrekenen omdat ik systematisch genegeerd werd, maar je kan niet alles hebben.

Daarna zijn we weer de stad wat doorgeslenterd. Dit omdat dit de vorige dag natuurlijk abrupt werd verbroken door zaad weer en we nog wat delen gemist hadden. Zo zijn we nog wat kledingwinkels ingedoken, maar Chris heeft zichzelf ingehouden en heeft veels te leuke jurkjes niet gekocht! Ook nog wat outlets bezocht, maar ook dat kon ons niet bekoren. Ook nog gebuurt bij de Dr Martens store waarvan ik de deur niet open kreeg omdat ik als idioot de verkeerde deur probeerde te openen. Ahhhh derp. Ik wil nog steeds een keer Dr Martins, maar die krengen zijn zo taffes duur.

Verder zagen we nog een heel mooi gebouw van alleen maar glas wat een Peek & Kloppenburg bleek te zijn en een omgekeerd ijsje op de hoek van een gebouw wat geen ijswinkel was. Verwarring alom. Verder kwamen we nog een plein tegen met een circus en/of kermis! Helaas hadden we geen tijd om dit te ontdekken omdat we nog wat moesten eten en de bagage ophalen bij het hotel.

We hadden al besloten te eten bij een tent om de hoek bij ons wat later een soort keten bleek te zijn? Want je had een restaurant, cafe en hotel van hetzelfde molen merk. Ze hadden hier méér dan keurige Kölsch, superfris en crisp. En ze bleven bijvullen zonder te vragen! Ik wilde eigenlijk gewoon de rest van m'n leven daar blijven zitten. Daar lekker geluncht/dineert hoewel Chris wat... Andere verwachtingen had van haar hoofdgerecht. Dit viel dus helaas een beetje tegen. Ik had een écht Deutsche schnitzel jawohler en dat was meer dan keurig. Na nog wat Kölsch verorbert te hebbben, was het tijd.. voor een toetje!!!

Aangezien ze bij die tent niet echt bijzondere toetjes hadden, zijn we naar de ijsco boer aan de overkant gegaan waar Chris een ijskoffie genuttigd had (ik zie een beginnend patroon) en ik lekker een paar bolletjes ijs. Vervolgens terug naar het hotel, nog even in de lobby gechilled en onze bagage opgehaald om vervolgens de reis naar het station voort te zetten. De zon scheen opeens weer keihard dus het was prima weer om met zware bagage te slepen. We waren ruim op tijd op het station wat goed uit kwam, want de trein kwam ook al dik een kwartier eerder aanrijden, dus we konden alvast plaatsnemen.

We hadden voor de terugweg ook zitplekken gereserveerd maar toen we binnenkwamen was het treinstel zo goed als leeg en toen we weg gingen zat het ook verre van vol. Gek genoeg waren de stoelen die we hier gereserveerd hadden WEL op twee verschillende rijen, Maargoed het was zo rustig dat we gewoon naast elkaar zijn gaan zitten. Helaas liep deze trein ook wat vertraging op door een kapotte bovenleiding, maar dit bleef maar bij een kwartier en was te overzien (en we werden ook gewoon geïnformeerd!!). Dit keer geen Benjamin de trein hond te zien helaas. All in all was het een vrije rustige terugreis naar Nederland. Dit keer konden we overigens wel naar buiten kijken. Op naar een volgend avontuur!