• 8. Ref. Les Souffles - Valsenestre

21 km
    Stoupání 1795 m
    Klesání 2464 m

Ref. Les Souffles (1970 m) - Col de la Vaurze (2500 m) - Le Desert en Valjouffrey (1250 m) - sedlo - Col de Cote Belle (2290 m) - Valsenestre (1310 m)

Dneska jsme museli vstávat brzo, protože Adam potřeboval být co nejdříve u auta, aby dojel vyzvednout kamarádku na letiště v Grenoblu a pak odjet do Les 2 Alpes koupit permice.
    Snídani jsme měli objednanou na 4.30 a v 5.10 jsme už šlapali do sedla Col de la Vaurze ( 2500 m). Adam s Vítkem šli svižným tempem a já s Pavlíkem jsme šli, co nám síly stačily, za nimi. V sedle byli o půl hodiny dříve než my, zamávali nám a byli v trapu. Ze sedla následoval drsný sestup. S Vítkem jsme se potkali až na parkovišti, kde si Adam vyzvedl auto, předal Víťovi naše věci (kus stanu, jídlo a vaření). Všichni jsme byli tak unavení, že jsme si hned uvařili slepičí polévku s kuskusem (specialita, kterou jsme vynalezli v Pyrenejích). V místním sýrovém krámku jsme si koupili sýry, jeden tvrdý a jeden čerstvý, ze kterého se vyklubal tvaroh. Stále jsme nebyli svěží, proto jsme se vydali za vesnici a plácli tam sebou do trávy, snědli sýry, abychom je netáhli, a asi hodinu spali.
    Pak jsme opět stoupali do dalšího sedla (2290m) a znovu klesali do cíle. Původní plán byl spát v kempu. V reálu byl kemp přitlučená cedule "bivouac" na stromě v lese. Nečekali jsme bůhví co, ale nebyla tu ani voda. Sešli jsme tedy do vesnice Valsenestre, kde jsme sehnali nocleh v chatě, se sprchou, postelí a snídaní. Přišli jsme akorát, když podávali večeři, tak nám odmítli dát něco k jídlu a nechali nás uvařit si na zahrádce. Pivo a víno neodmítli vydat. To nám stačilo.