A short but fine adventure by Jiřina Read more
  • 21photos
  • 0videos
  • 49kilometers
  • Day 1

Cesta do Sionu

July 11, 2021 in Switzerland ⋅ ☁️ 17 °C

Plán odjezdu byl v 6.00, skutečnost 6.15, navíc jsme se vraceli z Kobylis, protože Víťa zapomněl doklady, které se pak našly v kufru 🙂
    Cesta byla celkem dobrá až na 2 zácpy kolem Stuttgartu. Pak jsme jednou špatně sjeli v Lausanne, ale aspoň jsme si pořádně prohlédli jezero. Do cíle jsme dorazili v 18.15, ubytovali se, na chvilku vyzkoušeli postele a pak vyrazili na prohlídku města Sion. Krásné starobylé městečko s řekou a starým hradem nad městem. Z hradu byly krásné výhledy. Rozhodli jsme se, že se navečeříme v jedné z mnoha restaurací. Bylo plno, všichni očekávali finále ve fotbale Anglie-Italie. Nakonec jsme se chytli. V restauraci jsme počkali na Adama, který jel z Les 2 Alpes. Spát jsme šli kolem 23.30. Čeká nás 4denní trek a předpověď je víc než špatná.Read more

• Day 2

1.den jez.Derborence - Cabane Rambert

July 12, 2021 in Switzerland ⋅ ⛅ 15 °C

Stoupání 1328 m
    Klesání 245 m
    Délka 11,3 km
    8.40 - 16.00
    Polojasno

Vstávali jsme lehce po 6 a posnídali kaši z domova. Apartmán jsme opustili v 7.25. Oktávku jsme zahodili ve městě na parkovišti u fotbalového hřiště a dále pokračovali k jezeru Derborence. Silnička byla dost adrenalinová, úzká, vytesané tunely do skály vypadaly hrůzostrašně. Museli jsme často troubit. Při stoupání jsme potkali jen jedno auto proti, naštěstí na dobrém úseku.
    Túra začala příjemně pozvolným stoupáním údolíčkem se svištěma, podél potoka. První postupový cíl byla hospůdka Gite d' Alpage de Dorbon s jurtou. Vítek si dal curry polévku, já s Pavlíkem pivo, Adam nic. Po pivu se strašně špatně stoupalo. Šli jsme mnoha sněhovými poli, bylo to náročné, ale krásné.
    Zdolali jsme sedlo Col de La Forcia 2541m , pak sedýlko pod chatou Rambert, a nakonec vytoužená chata Rambert 2582m.
    Otestovali jsme lehátka, chvíli ještě svítilo slunce, pak se zatáhlo, tak jsme se šli ubytovat.
    Předpověď na zítra je stále nepříznivá, ale nepřestáváme doufat. Večeře je v 18.30.

• Day 3

2.den Rambert - Cabana du Demécre

July 13, 2021 in Switzerland ⋅ 🌧 3 °C

Stoupání 900 m
    Klesání 1260? m
    Délka 13,5 km
    10.00 - 17.00

Ráno jsme se vzbudili do zasněženého rána a sníh stále padal. Létal vzduchem vodorovně. Snídaně byla standardní - vločky s jogurtem, musli, suché vločky, pak vejce, chleba a asi 8 druhů marmelád.
    Na tento den jsme měli připravené 3 varianty - vrátit se k autu, sejít do údolí nebo pokračovat v plánu. Dokonce jsme zrušili rezervaci na Demécre. U snídaně to vypadalo špatně, tak jsme dlouho lelkovali v chatě, až se vyjasnilo.
    Rozhodli jsme se, že konečný verdikt dáme na rozcestí. Počasí se umoudřilo, tak jsme pokračovali v plánované trase. Nejprve jsme klesali do sedýlka, pak traverzem, po sněhových polích, placatým údolíčkem, lyžařským střediskem, stoupání do sedla Fenestral. Pod sedlem byla chata Fenestral, kterou nešlo minout. Začalo totiž pršet. Dali jsme si víno, polévku a koláček, a čekali, až přestane pršet. Počasí se spíš horšilo, vyrazili jsme mezi dvěma dešti. Klesali k jezeru a pak stoupali do sedla. Tyto poslední 2h pršelo vydatně. Do chaty Demécre jsme přišli promočení. Kvůli nám zatopili v kamnech, aby nám uschly věci. Byli jsme jediní hosté. Nabídli nám čaj jako welcome drink. Nepohrdli jsme. K večeři byly boloňské špagety. Následovalo víno a koláček, jak již bylo tradicí. Mají tu dost nekomfortní WC. Musíš ven po kamenných schodech do kopce, hlavně pořád pršelo, tak to každý odkládal, co se dalo. Víťa se dožadoval sprchy, ta byla taky venku v kanystru.
    Snídani jsme si domluvili na půl sedmou, prý nemá ráno pršet.

• Day 4

3.den Demécre - Sion

July 14, 2021 in Switzerland ⋅ ⛅ 15 °C

Stoupání 200 m
    Klesání 1330 m
    Trasa 7 km
    8.15 - 15.30

Dnes mělo pršet až po obědě, ale skutečnost byla jiná. Ráno pršelo a byla mlha.
    Správkyně chaty říkala, že má v 8h přestat pršet, tak jsme počkali. A opravdu nepršelo, jen mrholilo. Definitivně jsme se rozhodli ukončit trek, seběhnout do nejbližšího města, vlakem do Sionu, tam máme bělouše, kterým se dovezeme k druhému autu.
    Dnešní etapa měla mít 16 km, nastoupat 1000m a sklesat 2000m. Tak náročná trasa nejde v dešti.
    Poradili nám sestupovou trasu trochu jinou, než jsme naplánovali. Nejprve jsme chvíli stoupali na vrchol (?), pak po vrstevnici a nakonec nás čekalo nekonečné klesání. Po cestě mlhou se nám občas ukázaly netušené výhledy, nádhera. Čím jsme byli níž, tím se lepšilo počasí. Chvíli jsme zapochybovali, jestli jsme udělali dobře, že jsme to zabalili. Ale už nešlo to změnit. Cestou jsme museli překonat stádo krav. Naštěstí mezi nimi nebyl žádný býk. Klesání jsme si zpříjemnili samoobslužnou lanovkou z městečka Champex d' Allesse do města Dorénaz.
    Čekal nás ještě jeden oříšek k rozlousknutí - Adam se najednou zamyslel a povídá: Hele, já nechal klíče od auta v SuperBu. Ten byl u jezera na startu trasy, což je odtud daleko. Co teď? Busy tam nejezdily, jedině taxíkem nebo stropem. Mě pak napadla spásná myšlenka. Adam má v Sionu kamaráda, ten by mohl pomoci!
    Z Dorénazu jsme došli pěšky (asi 2km) do Vernayaz. Na nádraží jsme dobíhali vlak - úspěšně. Až ve vlaku jsme začali řešit jízdenky. Ostatní cestující radili si stáhnout appku. Adam začal stahovat, pak se registrovat.... no, bylo to komplikované, navíc se mu nepodařilo koupit jízdenku dalším osobám. Mezitím cesta ubíhala. Adam vystupoval o zastávku dřív, aby došel ke kamarádovi, který ho odveze k autu. My zůstali ve vlaku a co čert nechtěl, přišel průvodčí, a to už jsme vyjížděli do naší cílové zastávky. Chtěli jsme si u něho koupit jízdenky, nemohli jsme si vzpomenout na jméno města, ze kterého jsme vyjeli. Dlouho mu trvalo, než pochopil, že nemáme lístky. Pak mávl rukou, že jsme už v Sionu a ať jdeme.
    Ve městě jsme si našli kavárnu a čekali na Adama. Adamovi to trvalo dost dlouho, prý si s kamarádem musel dát čaj a tak. Když jsme se ho konečně dočkali, zašli jsme na večeři. To ale taky nebylo jednoduché, bylo kousek po 16.00 a restaurace nevěřily, bylo moc brzo. Nakonec jsme se chytli, snědli pizzu, víno, pivo, pak přejeli k běloušovi, rozloučili se s Adamem, který se vracel lyžovat do Les 2Alpes, a vyrazili domů.
    Do Chaber jsme dorazili ve 2.30, rychlá sprcha a šup spát.

Zajímavosti:
    Na chatách neměli vodu, nepoužívali z pramenů a dala se jen koupit balená.
    Ani na jedné chatě nebyla sprcha.