• Day 5

Vinci-Az igazi

September 20, 2019 in Italy ⋅ ☁️ 18 °C

Szerencsére a tegnapi ramazuri nem vette el Brúnó kedvét a Da Vinci múzeumtól, és reggel azt mondta mielőtt haza indulunk nézzük meg.
    Alaposan megreggeliztünk, kicsekkoltunk a csodapalotából, Brúnó vagy 5x elköszönt a szupi szállástól és irány Vinci, az Igazi.
    Így hogy a jó Vinci irányába indultunk, 40 perc és ott voltunk. A környék festői, a táj igazi toszkán olajfa és szőlőligetek, a falu egy domb tetején. Felfele menet eszembe jutott hogy azért itt nem csoda ha jöttek az ötletek. Iszonyat nyugalom van mindenen, bár elég erősen fújt a szél de el tudtam magam képzelni ahogy ülök a városfal mellett egy borral és elmélkedek rajta hogyan is kellene repülőgépet csinálni.

Először felmentünk a múzeum új részébe, ahol szóltak hogy a jegyeket lent kell megvenni a kávézó melletti biglietteria/ticket office-ban. Szóval setáljunk előbb egy kis kört mielőtt művelődünk 😁😁
    Elsőre kicsit csalódottak voltunk, mert a vadiúj múzeum 2 szintjén szinte alig volt valami Leonardo da Vinci munkásságából, főleg a találmányok hiányoztak amit beígértünk a gyereknek. Egy kis anatómia, egy kis súlyemelő gépsor és pont.
    Szerencsére mire már kezdtünk volna magyarázkodni Brúnónak, ránéztünk a jegyhez kapott kis térképre, és nini...ott még van egy museo di castello, ami a folytatás. Na majd ott aztán lesz minden....
    Volt is, elég sok találmány makettje fel volt sorakoztatva (bár a beígért búvárruha eltűnt az elmúlt 8 évben) így nagyon élvezte. Még kis séta, játék, panini evés csokis sütivel és már indultunk is tovább egy kis kitérővel. Ez a kitérő pedig nem volt más mint Leonardo szülőháza (Casa Natale di Leonardo da Vinci) ami nagy szerelmünk volt Zsuzsival. Kb ott szerettünk bele a toszkán tájba annak idején, és most se volt csúnyább. 😁😁 rengeteg olajfa, gyönyörű kilátás (bár kicsit zavaró, hogy a parkoló terület mellé engedélyeztek valamit építeni és most épp dolgoztak is, de a többi 3 oldalon még mindig szép)
    Kis famászás, gyors mosdó a Da Vinci család kamrájában és most már tényleg indulás. Van még előttünk 340km Milánóig és már fél 1 elmúlt.