Párban már átéltük, nézzük meg egy gyerekkel Read more
  • 15footprints
  • 2.0kkilometers

Airport Debrecen-az első megálló

September 16, 2019 in Hungary ⋅ ☀️ 26 °C

Na akkor induljunk el a nagy körútra. Az első megálló a Debreceni Nemzetközi Repülőtér. Már többször utaztunk innen, így nem igazán vettük figyelembe a wizzair 2-3 órás ajánlásait. A gép indulás előtt 1,5 órával rendeltem a taxit, 11 perc volt az út, aztán legalább 25 percbe tellett a mosdó, csomagfeladás, check in, biztonsági ellenőrzés és az összes hóka móka. Már a gépet várjuk a "tömegben". Azért jó ez a kis reptér, mert bár egyre több az elérhető desztináció, sosincs egyszerre 2 gépnél több a reptéren, így nagyon gyors a bejutás/felszállás. Tehát ha valaki teheti és közelebb van neki mint Pest, és az alábbi helyek egyike az első uticél, akkor innen érdemes. Szóval elérhető desztinációk wizzairrel: lárnaka (ciprus), Párizs, Eindhoven, Tel-Aviv, Málta, London (3 reptér is), Dortmund, Milánó, Moszkva, Barcelona, Parma de Mallorca, Bázel.
    A mi utunk most Milánóba vezet.

Autóbérlés

September 16, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

Na a Malpensa nem egy Debrecen. Már voltam itt korábban és akkor se volt egyszerű eligazodni a tömegközlekedési indulási pontokon ezért most előre készültem. De szerencsére nagyon segítőkész rendőröket kérdeztem meg hogy jutunk át a Terminal 1-ra, akik jelezték hogy nem értik a kérdést mert ez az 😁😁 szóval autóbérlés -1 szint, üveglift kicsit arrébb, szóval jó utat. 😁😁
    Előre foglaltunk autót, gondoltam felkapjuk és irány az első szállás. Hát most a felkapásra várunk. Sorszámom 177, de mikor ideértünk épp a 156-nál jártak. Előbb utóbb csak meglesz.

Irány az első szállás

September 16, 2019 in Italy ⋅ 🌙 26 °C

Az autóipar csodája: röpke 1,5 óra alatt egy fehér jeep renegade átalakult fekete fiat 500L-re, ugyanis mire sorra kerültünk, a renegade-ok elfogytak 😁Mondjuk az is igaz hogy a foglalásban ezt jelezték is azzal hogy az Ön által foglalt autó: Jeep Renegade vagy hasonló. De igazából az a lényeg hogy menjen, és szerencsére már android auto kompatibilis így nem kell azzal szenvedni hogy hova tegyem a telefont a waze-val.
    Szóval irány a mai szállásunk, a Hotel Aurelia (Via Nicola Piccinni, 25, 20131 Milano MI). Bookingos foglalás, egész jókat írtak róla, közel van a Milánóban tök jól kiépített metro hálózat Loretto megállójához, és kifejezetten olcsón adták.
    Mire ide értünk már majdnem fél 8 volt, köszönhetően az Interrentnek és a forgalomnak így végül már nem vágytunk metrózni csak valami primi piattit ehessünk valahol.
    A szállás egyébként meglehetősen egyszerű, semmi csicsa, egy ágy 3munknak meg egy kb 2m2-es fürdő. De a személyzet kedvesnek tűnik. A helyi barátom mikor a szálloda előtt találkoztunk 10 percre mondjuk mondta hogy az Oroszoké, de hátha nem ma lesz a nagy leszámolás 😁
    Na irány enni...
    Szintén a barátunk ajánlott egy Sziciliai éttermet a környéken így azt indultunk el megkeresni. Meg is találtuk közel a Lorettohoz a Trattoria Gattopardo Due Siciliano-t. Rendeltünk egy cavatelli argentina (paradicsomos sajtos cukkinis) meg egy pasta di sicilia tésztát (olivás kapribogyós, fűszeres), Brúnónak meg a biztonság kedvéért még egy sült krumplit is. A cavatellit konkrétan hattyú formájúra tekergetett alufóliában tálalták, és kifejezetten finom volt. És ha már sziciliai akkor kellett hozzá egy sziciliai sör is 😁

Kis esti séta

September 16, 2019 in Italy ⋅ 🌙 24 °C

Vacsi után gondoltuk még csak sétálunk egyet a környéken hogy lejárjuk a kaját. Ekkora szerencséje is csak a gyereknek lehet hogy mikor megkérdezte miért nem megyünk játszótérre, amit persze gugli térkép szerint nem találsz a környéken és már kezdenél magyarázkodni, a sarkon túl belebotlasz a Giardino Orso Marcello térbe ami egy fullos játszi. Szóval ő lemozogta a kaját 😁😁
    Fél 10 után sikerült végre elindulni a hotelhez de ha már nagy séta nem volt kerestünk egy fagyizót. Mini és kis adag fagyikat kértünk de így is volt 20 perc mire meg tudtuk enni 😳

• Day 2

Irány Pisa és a kötelező toronytartó

September 17, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 24 °C

Milánói szállásunk reggelije egyszerűen leirhatatlanul cuki volt. Először is tudni kell hozzá az épület elosztását. Földszint =recepció, ahonnan meredek lépcső visz az elemetre. Emelet= lépcsőtől 2 irányba 10-12 kis szoba ajtó egy kis folyosón, a recepció és lépcsőforduló felett egy kb 3,5x2 méteres csík. Na ez volt a reggeli helyszine. Egymást kb érve 6 mini asztal, a végében egy pici pult meg egy kavégép ahol a recepciós serénykedett a kavékkal, a pulton meg néhány alapanyag reggelihez. Mint egy kis családi 7vége csak ismeretlenekkel.

Reggeli után irány a kocsi, és elindultunk Toscanai szállásunk felé. Első megálló Pisa lesz de addig át kell kelni a hegyeken is. Tervezett útidő 2,5 óra, 1 megállóval 3-ra számitunk és meg is lett annyi alatt. Az út jó volt, szinte végig pálya, csak sok a felújítás. Az olaszok meg úgy vezetnek ahogy emlékeztem, a sávtartó automatika szerintem kiakadna 3 perc alatt 😁
    Pisa-ba érkezve találtunk egy jó kis parkolót és irány a Piazza del Miracolo, a csodák tere. Interneten előre próbáltunk felkészülni, de mindenhol azt írták hogy a toronyba online kell jegyet venni, helyszínen esélytelen. Na ez szeptemberre már nem igaz. Online legközelebb csütörtökre tudtunk volna helyet kérni, helyszínen 2 ember állt előttünk a sorban.
    Viszont GYEREKESEK FIGYELEM!!Neten mi nem láttuk de a helyszínen szóltak hogy a toronyba 8 év alatti nem mehet, a többi helyszínre viszont 8 év alatt ingyenes.

Szóval ferdetorony csak távolról megtartósba, viszont a Dóm,a Battistero (keresztelőkápolna) és a Camposanto (régi temető) belülről is mehet. Nos gyerekkel ez sem ugyanaz, "kicsit" gyorsított tempó. A dómban viszonylag hamar úgy döntött hogy a freskók és a képek félelmetesek, meg még koponya és múmia is van ami érdekes de ebben a fényben félelmetes, szóval menjünk.
    A Battisteroban hamar megtaláltuk a lépcsőt a felső szintre, amit körberohantunk és kiderült hogy nem nem lehet felmenni a tetőre, mehetünk. A Camposantoban meg a sok kő kripta mivel üres, uncsi, a sok koponyás szobor félelmetes, keressünk játszóteret...😁😁
    Keresés közben a dóm tértől 200méterre beültünl egy trattoriába, pizza és pasta ebédre ami még ott is feleannyi volt mint a milánói, és finom is.

Még 1 dolog, Pisa-ban játszótér az nincs, legalábbis mi nem találtunk, szóval irány tovább...

San Miniato

September 17, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

Pisa után irán San Miniato. Útba is esik a szállásunkhoz és nem emlékszem hogy erre vagy San Gimignano-ra mondtuk azt korábban hogy egyszer az életben elég volt.
    Hát erre...
    Őszintén szólva egy templomon (amibe a dóm után ahol félelmetesek voltak a festmények, ezért ide be se mehetünk) és az egy darab tornyon, ami a domb tetején van, 37 m magas, és sok sok sok falépcső a végén meg egy fél vállamnyi csigalépcső vezet fel, szóval ezen kívül nem sok minden van. Nem győztem kitalálni sztorikat a gyereknek, mert a neten sem sok info volt fent. De találkoztunk 3 gyíkkal, 2 csacsival Na mindegy, amit találtunk megnéztük. Viszont játszótér itt sincs, szóval irány tovább a szállásunkra....Read more

Csodaszállás Toscanaban

September 17, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 26 °C

Szóval nem sokkal később (kb 15 perc) megérkeztünk a Toscanai szállásunkra ahol péntek reggelig fogunk megszállni. A helyet is pontosan leírom mert eddig csak ajánlani tudom mindenkinek: Boccioleto Resort&Spa (Via Collegalli, 50050 Montaione FI, Olaszország, https://www.boccioletoresortspa.it/en/index.php )
    A helyet amúgy bónusz brigádon találtuk, 4 nap 3 éjszaka kevesebb mint 60.000 Ft-ért. Már az időpont egyeztetés során tök rugalmasnak és kedvesnek tűntek, gyors reakcióidővel. Annyit tudtunk, hogy fotókon teljesen rendben van, és Toscana szívében, szóval még ha nem is annyira fullos, akkor is könnyű lesz innen kirándulni.

Ahogy közeledtünk az már látszott hogy klasszikus toszkán környéken vagyunk. Dimbes-dombos, mindenhol elszórtan kis villák, kúriák a dombtetőn.
    Aztán mikor Corazzanoba értünk gondoltam szép kis falu, jó lesz itt sétálni este, mert már mindjárt a hotelnél vagyunk a Waze szerint. Erre nem kiértünk a faluból? És nem befordultunk egy kavicsos alléra, oldalt ciprusokkal-cédrusokkal? Hát de... aztán pár száz méter elhagyatott kavicsos ösvény után (mert útnak azért mégsem hívnám) egy tábla hogy parkoló balra. Mintha láttam volna a parkoló előtt valami épületet, de annyira azt néztem hogy nem jön e senki hogy fel se fogtam.
    Parkolóba be, ablakon kinéz, szájat kitát, úgymarad... Kb ez volt a reakció.

Klasszikus olasz kúria melléképületekkel, mint ha a Keneth Branagh féle rendezésű Sok hűhó semmiértbe csöppentem volna. Esküszöm vártam hogy mindjárt belovagol Benedetto és elkezd élcelődni Emma Thompsonnal.
    Aztán a következő meglepetés, amikor az egyébként tök kedves személyzet bemutatta a szobánkat. Előtte gyorsan jelezte az ajtóban, hogy bàr két helyiséges szobát kértünk, ők kicsit felülírták a gyerek miatt, szóval kapunk egy apartmant. Ahogy beléptünk leesett az állunk. Vagyis esett volna ha már be tudtuk volna csukni az előző ámulatból. Egy kb 90m2-es, Konyha-nappalis, óriás hálós és hatalmas fürdőszobás lakosztály. A fürdő kb akkora mint Milánóban az egész szobánk.
    Persze jelezték hogy ha a hűtőt fel akarjuk tölteni, adnak közeli kisbolt elérhetőségeket, de eleget vezettem mára, maradunk a haciendán, és irány a medence... (sok kép lesz, szóval folyt.köv...)

Boccioletto due

September 17, 2019 in Italy ⋅ 🌙 20 °C

Szóval fedezzük fel a kúriánkat túrát csináltunk. Először is köpeny fel, irány a kinti medence. A víz ugyan jéghideg, ami a szeptemberi estében nem tart magában sokáig, de a látvány a medencéből valami csodás. Körben dombok, egyiken teljesen felújított kúria, másikon elhagyatott romtanya a maga bájával, lent a szőlősorok, távolban dombok dombok hátán. Mindez úgy hogy könyökölsz a medence szélén és forgatni se nagyon kell a fejed.
    De az idő már nem olyan forró, fedezzük fel a wellness részleget. Gyors körbenézés, jakuzzi megvan, jussunk be. Persze az is úgy van beépítve hogy 2 oldalt az ablakon àt látod a tájat. Mellette gőzkamra és szauna, meg külön szobában masszázs lehetőség ( ezzel nem éltünk, de a gőz majd rohanás utána a hideg kinti medencébe aztán vissza a jakuzziba Brúnóval megvolt). A legcukibb az egészben, hogy a wellness részlegen, meg a bár előtti részen 5 után kipakolnak egy rakat édes sütit, szőlőt, mogyorót, meg teákat hogy a jónép kibírja vacsoráig amiből bàrki csipegethet.
    A gyors wellness után rohanás felöltözni mert vizesen hideg van de előtte a bárban sör/fanta/aperol hármas lerendel. Nem olcsó, de nyaralunk vagy mi. És irány az udvari kiülős szürcsölgetni.
    Persze meg is éheztünk így leültünk vacsorázni a teraszon. Nem 100 féle kaja, hanem néhány helyi specialitás az A'la Carte de találtunk magunknak valót (sajnos San Miniato egyetlen híressége a fehér szarvasgomba, amit nem nagyon eszünk, főleg én mert nem bírja a gyomrom, de anélkül is volt mit enni). Sült csirkecomb sült krumplival a gyereknek (a comb az kb a csirke fél oldalával együtt), toscan hamburger zsuzsinak ( sajttal sütve, salátával, buci nélkül-ez a spec, de nagyon rendben van) és mentás-rukkolás-pestos gnocchi nekem. Le akartam fotózni mikor kihozták de annyira jól nézett ki minden hogy mire észbe kaptam csak falatok vannak a képen. Utána egy panna cotta, sör, olasz espresso, és már kész is az esti progi.
    Még egy kis barchoba az udvaron, holdnézés és fotó, aztán irány a lakosztály...

• Day 3

White beach Rosignano

September 18, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 24 °C

Felnőttként is fontos a változatosság (legalábbis mi nem vagyunk egyhelybenegyseggen típusok), de gyerekkel kifejezetten figyelni kell arra, hogy a kicsik agya nem tud annyit egyszerre befogadni mint a miénk. Szóval ha 5 napig templomokat meg szobrokat néz jó esetben csak lesz..ja a 3.naptól, rossz esetben egy életre elfordul a kulturális örökségektől és beolvad a picaccu-mignion-mindcraft (vagy mifene) világba, egy sötét szobában képes lesz felnőni.
    Amúgy is terveztünk egy tenger napot, de így hogy holnapra mond esőt is, ezt mára tettük. Édes semmittevés mégis aktív mozgás a parton.
    Tegnap este még megkérdeztük a pincéreket hogy mit ajánlanak a közelben. Kaptunk 2 jó tippet is:
    - San Terenzo- Liguria irányába: Pincérünk nyáron minden héten elmegy, nagyon jó, nagyon szép és nagyon minden, imádja. Innen 1:40 kocsival
    -Castiglioncello- Livorno irányába: ez is nagyon szuper, szép tiszta víz, jó kis kiülősök meg kajáldák. Ez kb 1 óra innen.

Megfogadtuk a tanácsát és végül kinéztünk egy harmadik helyet Castiglioncello mellett 😁😁. Azért emellett döntöttünk (gogli térkép műholdkép alapján) mert ez tuti homokos, nincs nálunk tenger cipő, és gyerekkel könnyebb homokon besétálni mint sziklán mezitláb bebotladozni (bár ők kb nem is érzik hogy vág/szúr/nyom, csak mennek). Legfeljebb ha nem tetszik tovább megyünk az eredeti célhoz, kb 10 perc plusz.
    Szóval kocsiba be, előző bejegyzés átél, és már ott is vagyunk.
    Találtunk 1 fél helyet az ingyen parkolóban, én persze oda is beálltam, bátyám tovább ment volna inkább a falu végére nagyobb helyért😁😁 (bocs Peti). Valószínűleg annak hogy volt hely csak az oka hogy szezonon túl vagyunk ami a parton is látszott. 3 km homokos föveny, elvétve pár száz ember, egymástól jó 10-12 aurányi és személyes térnyi helyre. Ezt persze a parton bóklászó, mindent egykezemre felpakoló, ami nem fér fejemre rakó árusok minden 5 percben megtörték, de hát ha kevés az ember kénytelenek mindenkihez 6x odamenni.
    A part amúgy most tök szép volt, rendezett, tiszta, a víz gyönyörű kék. Gondolom szezonban mindez nem látszik az emberektől de most király.
    Először kicsit megborzongtunk a vízben, mert már hideg is volt kicsit, meg mert 30 cm-ként megláttuk a mini medúzákat. Brúnó kijelentette hogy ezektől fél, sétáljunk a parton.
    A móló felé indultunk ahol a tenger hullámai a sziklákba kis hegyes, lukacsos, belső tavacskás csodákat teremtett. Mindben volt élet. Hol halak, hol mini tarisznyarákok, akik még a lábujjadra is felkiváncsiskodtak. Na itt már kezdtünk barátkozni a medúzákkal, de csak a halottakkal, akiket egy tócsába kezdtünk gyűjteni a halakkal, hogy legalább egye meg őket valaki ha már nem csípnek.
    Utána már nem volt baj a vízbe sem hogy ott a medi (gyereknéven a medúza). Aztán pihenésként gödör ásás, falazás, összefúrás majd vízzelfeltöltés, mígnem lett egy 8-as alakú kis tavunk. Mi legyen vele? Szedjük össze az összes halott cuki medúzát szabad kézzel és tegyük bele, aztán engedjünk rájuk tengervizet egy alagúton, és nézzük ahogy beomlik.
    Aztán könnyes búcsú a cuki mediktől és irány vissza.

• Day 3

Kocsival Toscanában

September 18, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 25 °C

Ha bárki van olyan elvetemült hogy Toscanaban csak ül egy Hotelben és nem megy sehova, meg kocsit se hoz magával az ezt a bejegyzést ne olvassa tovább. Mert ez kizárólag autósoknak szól.

Szóval kedves autósok. Mindegy hogy sietsz, vagy hogy de jó lenne már ott lenni, KERÜLD EL AZ AUTÓPÁLYÁT A TOSCAN RÉSZEN!!! Nem azért mert baj lenne vele ( bár elég drága, de legalább jó állapotú) hanem azért mert onnan semmit nem láttok a tájból. Főleg gyerekkel jó ha tud nézelődni és egyfolytában lát is valami újabb majorságot, kastélyt, vagy templomot a hegyek-dombok tetején vagy csak a cédrus-ciprus sorokat bambulja, vagy egyszerűen csak kijelenti: Apa, ez gyönyörű ez az út... 😁😁
    Szóval Toscanaban csak kocsikázás van, nem haladás. Bár legtöbbször nem tudod kikerülni a FI-PI-LI főutat (Firenze-Pisa-Livorno összekötő 2-2 sávos), de ha kilövöd az összes fizetőst meg autópályát akkor jó eséllyel visz be törpe utakra, törpe falvakba a Waze. (Néha akár ijesztő kisutakra is de nyugi, amíg jön busz szembe aki persze nem húzódik le, addig van élet a kanyar mögött)
    Ma mi is ezt csináltuk és hát tényleg nem lehet megfogalmazni ezt a tájat. Csak annyit tudtam mondani egész uton hogy na itt ezt a romot vagy azt a házat, vagy majort vegyük meg és éljünk fényen, vagy együnk földet de ezt akarom látni minden nap. Pedig a termőföldek nagyrésze már friss szántás, nem is zöld de még így is kell.

Szóval ha valaki tud eladó olcsó romot a környéken szóljon, vagy ha kell neki egy semmihezdemindenhez értő bankár akkor is. Jövök...