Спутник
Показать на карте
  • День 6

    Búcsúfutás, búcsúséta és hazaút

    16 февраля, Италия ⋅ ☁️ 8 °C

    Eljött hát ez a nap is, elérkezett a búcsú ideje. Ma délután már hazafele repülünk, reméljük madár és késedelem mentesen.

    Szeretem a kiruccanásokat széleskörűen búcsúztatni, szóval egy jó széles, 11km-es futással köszönök el Rómától is. Próbáltam egy kicsit változtatni az előző útvonalon, illetve beleépíteni azt a kis szigetet amit már napok óta vizslatok, szóval a Colosseum után, a nagy parkon keresztül egyenesen a szigethez futottam, és át is mentem rajta. Egy darab "utca" az egész, persze rajta egy templommal, és 2 vagy 3 nagyobb házzal. A folyó túloldalán lementem a part menti sétányra, amit a másik partról már többször néztem. Egy teljesen új perspektívából láttam így a várost, meg a folyót, amíg nem kevesebb mint 10 híd alatt futottam végig. Sosem láttam például, hogy a folyó Colosseum felőli oldalán végig sátrak vannak az alsó rakparton, gondolom hajléktalan lakok. Illetve a hidak se látszanak felülről ennyire szépen együtt, mint lentről a rakpartról. A folyópart után Piazza del Popolo, Spanyollépcső, Trevi kút, Pantheon, Fiori Imperiali, és egy kis Foro Romano, és már haza is értem. Ráadásul a nap is végig olyan szögben sütött, hogy mindennek más atmoszférája volt mint eddig bármelyik napon.

    Plusz egy érdekesség, hogy a Trevi kúthoz pont akkor értem, amikor a napi "nagytakarítást" végezték, azaz szedték össze a lóvét a kútból. Elég egyszerű a módszer, nagy kék porszívócsövekkel egyszerűen 2 pasas kiporszívózza a szökőkút alját aztán lehet újra dobálni bele a következő adagot.

    Reggeli, pakolás, és fél 11-kor kicheckoltunk a szállásról, de a cuccainkat ott hagytuk, mert majd az 1 órai vonattal megyünk a reptérre. Addig még sétáltunk egy kört együtt is a Colosseum és a Foro Romano körül, néztük a tömeget és élveztük a napsütést. Úton az állomásra még ittunk egy jó olasz espressot, aztán gyors jegyvásárlás az automatában és rohanás a peronra, mert persze megint 5 percünk maradt elérni a vonatot.

    A reptéren leadtuk a bőröndöt, átmentünk a biztonsági kapun, majd egy kis szuvenyírbót után ettünk még egy pizzát, és már indultunk is a géphez, ami szerencsésen kikerülte a kósza papagájokat és időben leszállt a Debreceni reptéren, ahol már várt ránk a nagyi meg a két gyerkőc, hogy milyen ajándékot hoztunk 😀😀
    Читать далее